• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

چند درصد مسافران اتوبوس‌ها و مترو مشهد از ماسک استفاده می‌کنند؟

  • کد خبر : 28705
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
استفاده از ماسک باید تبدیل به یک فرهنگ شهروندی شود؛ امری که می‌تواند کاهش بسیار محسوسی در آمار مبتلایان به کرونا را سبب شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم ، کرونا در مشهدمقدس و استان خراسان رضوی به حادترین شرایط خود رسیده و در این میان آنچه بیش از گذشته مورد تاکید و اهمیت است این است که شهروندان بیش از پیش شرایط ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تمامی تحقیقات حاکی از این است که استفاده از ماسک درصد بسیار بالایی احتمال ابتلا به کرونا را حتی اگر در معرض یک فرد آلوده قرار داشته باشید کاهش می‌دهد.

با این وجود همچنان در ترددهای روزمره شاهد هستیم که برخی با بی‌مسئولیتی در قبال دیگران از ماسک استفاده نمی‌کنند و به این صورت دیگران را نیز در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهند.

این روزها حمل و نقل عمومی در مشهد نیز رونق بیشتری پیدا کرده و در این میان شاهد هستیم که درجه حساسیت مردم زمان استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر از گذشته است.

بسیاری از مسافران با محلول‌های ضدعفونی‌کننده شخصی بعد از خروج از اتوبوس و یا مترو، دستان خود را ضدعفونی می‌کنند که امری بسیار پسندیده و مقابله‌کننده با شیوع این ویروس منحوس است.

از سوی دیگر استفاده از ماسک نیز افزایش محسوسی پیدا کرده و تبدیل به یک فرهنگ شهروندی شده هرچند که هنوزهم تا رسیدن به این درجه فاصله دارد.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این زمینه می‌گوید:با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم شدن برخی از سفرهای درون شهری شاهد کاهش ۴۵ درصدی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

وی ادامه می‌دهد: در کنار کاهش مسافر در ناوگان اتوبوسرانی در خطوط قطار شهری مشهد، هم با کاهش حدود ۴۵درصدی مسافر روبرو هستیم و ناوگان قطار شهری اکنون با حدود ۶۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

کاظمی می‌گوید: در حال حاضر حدود ۹۷درصد از مسافران قطار شهری در زمان حضور در ایستگاه‌ها و واگن ها از ماسک استفاده می‌کنند اما در ناوگان اتوبوسرانی با توجه به این که گیت عبوری وجود ندارد، استفاده از ماسک بیش از ۵۰ درصد است که نیازمند فرهنگ سازی بیشتر و حساس شدن مردم برای حفظ سلامتی شان در استفاده از ماسک هستیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.