• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

چهار خط از دومین ایستگاه راه آهن شمالشرق 1 به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد

  • کد خبر : 9732
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
چهار خط از دومین ایستگاه راه آهن شمالشرق 1 به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد

0 (0) چهار خط از دومین ایستگاه راه آهن شمالشرق 1 به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) گفت: با اتمام پروژه اسلب تراک در خط 2 ایستگاه راه آهن شاهرود، این ایستگاه به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد. فرشاد زادخور با اعلام این خبر بیان کرد : با هدف […]

0
(0)

چهار خط از دومین ایستگاه راه آهن شمالشرق 1 به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد


مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) گفت: با اتمام پروژه اسلب تراک در خط 2 ایستگاه راه آهن شاهرود، این ایستگاه به مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد.
فرشاد زادخور با اعلام این خبر بیان کرد : با هدف افزایش تناژ حمل بار و سرعت سیر قطارها و با تاکید بر افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه ریلی، اجرای پروژه اسلب تراک در ایستگاه های اصلی این اداره کل در دستور کار قرار گرفت و با اجرای فاز دوم این عملیات، ایستگاه راه آهن شاهرود به یکی از مدرن ترین خطوط ریلی تجهیز شد.
زاد خور ادامه داد: این پروژه بزرگ با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال از خرداد ماه سال جاری در ایستگاه شاهرود آغاز شده بود که در اولین مرحله از این پروژه پس از انجام عملیات خاک برداری و زیرسازی، در 4 خط اصلی ایستگاه راه آهن شاهرود، عملیات نصب سازه ها که بصورت پیش ساخته بود انجام شد وپس ازاجرای اقدامات زیر ساختی همچون احداث مسیر کابلهای آب و برق و علایم و در نهایت زهکشی کانال هدایت آب، نصب خطوط ریلی اسلب تراک به سرانجام رسید.
زادخور نياز كمتر به نگهداري و بازسازي در طول دوران بهره برداري در مقايسه با بستر بالاستي را یکی از مهمترین ویژگی های این خطوط برشمرد و افزود: علیرغم افزایش ۱.۲ برابری هزینه ساخت نسبت به روسازی کلاسیک یا بالاستی، روش اسلب تراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که در کشورهای مختلف نیز تعریف و اجرا شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر در سراسر دنيا ايده عدم استفاده از بستر بالاستي در حال گسترش است و با اجرای این پروژه امكان افزايش سرعت قطار ها فراهم شده و هچنین مشكل به هم خوردن هندسه ريل مرتفع شده و صدمه به ريل و چرخها به دليل پرتاب ذرات بالاست در سرعتهاي بالا از بین رفته است.
خاطر نشان می شود فاز اول این پروژه برای اولین بار در اداره کل راه آهن شمالشرق(۱)، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال 94 ) انجام شده بود و تجهیز ایستگاه سمنان به خطوط اسلب تراک در برنامه آتی این اداره کل می باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.