• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش تعرفه‌های بندری برای راه‌آهن

  • کد خبر : 11589
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
کاهش تعرفه‌های بندری برای راه‌آهن

0 (0) معاون امور بندری سازمان بنادر وعده داد: کاهش تعرفه‌های بندری برای راه‌آهن اتصال بنادر به ریل علاوه بر کاهش هزینه‌ها، صنعت دریانوردی را پایدار می‌کند. به‌گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حجی محمد علی حسن زاده محمدی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوری با بیان این مطلب در اجلاس سازمان راه‌آهن‌ها […]

0
(0)

معاون امور بندری سازمان بنادر وعده داد:
کاهش تعرفه‌های بندری برای راه‌آهن
اتصال بنادر به ریل علاوه بر کاهش هزینه‌ها، صنعت دریانوردی را پایدار می‌کند.
به‌گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حجی محمد علی حسن زاده محمدی معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوری با بیان این مطلب در اجلاس سازمان راه‌آهن‌ها گفت:سازمان بنادر ‌و ‌دریانوردی به دنبال افزایش ظرفیت حمل‌ونقل چندوجهی است و در این حوزه با کمک و همکاری راه‌آهن و دریانوردی، نه تنها به رشد اقتصادی کمک می‌شود بلکه زمینه حفاظت از محیط زیست نیز فراهم می‌شود.
او با اشاره به اتصال دریایی بنادر خرمشهر و شهید رجایی، افزود: در صدد هستیم تا بندر بوشهر را به انزلی و آستارا متصل‌کنیم زیرا هدف نهایی ما به اتصال به شبکه ریلی آسیا است. از همین رو از همه اعضای این سازمان دعوت می‌کنیم تا برای اتصال به شبکه ریلی به ما ملحق شوند.
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوری از عملیاتی شدن اتصال ریلی بندر امیر آباد خبر داد و تاکید کرد: اعتقاد داریم ایجاد شبکه چند وجهی حمل‌ونقل و لجستیک ضروری است و از این رو دفتری را برای این امر اختصاص داده ایم و راه‌آهن را در چارت سازمانی خود وارد کرده ایم .
وی کاهش تعرفه‌ها در راه‌آهن را موجب ایجاد مزیت نسبی و اقتصادی دانست و افزود: در حال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای ارزان تر است اما اگر کاهش تعرفه‌ها صورت گیرد ، راه‌آهن برای استفاده صاحبان بار جلب توجه خواهد کرد .
وی ادامه داد: در حال رایزنی برای کاهش تعرفه راه‌آهن هستیم زیرا کاهش تعرفه ها، شرکت های حمل‌ونقل را برای استفاده از ریل ترغیب مخواهد کرد.
او افزود: امیدواریم این کار را از بندر امیر آباد شروع کنیم.
محمدی با تاکید بر اینکه اتصال بنادر به ریل از بندر چابهار آغاز شده است، گفت: امیدوارم تا پایان سال این امر نهایی شود که برای رسیدن به آن، جلساتی را با شرکت‌های اصلی حمل‌ونقلی ایران برگزار کرده ایم.
محمدی با بیان اینکه بر اساس قانون همه فعالیت های درون بنادر باید با هماهنگی سازمان دریانوری انجام شود، افزود : اتصال بنادر به ریل علاوه بر کاهش هزینه‌ها، صنعت ما را پایدار می‌کند.
وی با بیان اینکه در زمینه تناژ و تعداد کشتی‌ها ، ظرفیت ناوگان دریایی ۱/۱ درصد ناوگان جهان است، گفت: تا کنون ۳ میلیون TEU بار را جابه جا کردیم و اگر کشورها بخواهند از طریق آب‌های ایران ترانزیت کنند ما در بنادر و بنادر جنوب آماده هستیم که این اقدام را انجام دهیم .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.