• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

کاهش سفرهای ریلی به مشهد

  • کد خبر : 25070
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کاهش سفرهای ریلی به مشهد
تعداد مسافران ورودی و خروجی در مسیر ریلی مشهد از روزانه ۳۸ هزار نفر طی هفته گذشته به روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در روز‌های اخیر کاهش یافته است.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تعداد مسافران ورودی و خروجی در مسیر ریلی مشهد از روزانه ۳۸ هزار نفر طی هفته گذشته به روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در روز‌های اخیر کاهش یافته است.

او افزود: به عنوان مثال پیش از این روزانه سه قطار مسافربری با مجموع هزار و ۲۰۰ مسافر از قم وارد مشهد می‌شد که این تعداد در کل هفته گذشته چهار قطار بوده است.

وی در باره اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با شیوع کرونا در ایستگاه راه آهن مشهد اظهار داشت: تاکنون دستورالعمل خاصی برای پایش سلامت یا بررسی مسافران قطار شهر‌هایی نظیر قم و گیلان ابلاغ نشده است و کاهش قطار‌ها نیز به خاطر کاهش تعداد مسافر بوده است.

وی گفت: بعد از هر سفر، سالن قطار، داخل کوپه‌ها و به ویژه دستگیره‌ها و مکان‌هایی که در معرض تماس دست مسافران قرار دارند با مواد ضد عفونی کننده گندزدایی می‌شود.

نصیری به تداوم استفاده از روبالشی یکبار مصرف و ملحفه‌های شسته شده در قطار‌ها اشاره کرد و افزود: مسافرانی که علائم خاص بیماری داشته باشند توسط مهمانداران در یک کوپه خالی میزبانی شده و به محض رسیدن به ایستگاه بین راهی یا مقصد، توسط عوامل اورژانس و پزشکی محلی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا و پیشگیری از انتشار ویروس آن دوره‌های آموزشی برای مهمانداران و مسوولان قطار‌ها برگزار شده است.

در حال حاضر شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه حدود ۳۰ هزار مسافر در مسیر مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان جابه‌جا می‌شوند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25070

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.