• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران

  • کد خبر : 21882
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران
نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ مترو خبر داد.
0
(0)

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران هر ۱۲ دقیقه یک قطار بود که ازدهم آبان ماه ۱۳۹۸ به ۱۰ دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

وی افزود: با عنایت به بهره برداری از ایستگاه های جدید خط ۷ ، رسیدن فصل سرما و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده اند و شاهد افزایش روز افزون مسافر در این خط هستیم.

نوبخت تصریح کرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم و هر ۱۰ دقیقه یک قطار برای جابجایی مسافران محترم در این خط اعزام می شود.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با شرایط خوبی که مهیا شده باز هم بتوانیم میزان ظرفیت جابجایی ناوگان متروی تهران و حومه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ متروی تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر است گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن با۱۰ ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه میدان محمدیه، و بسیج به بهره برداری رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ که در حال ساخت است و در ایستگاه های هفده شهریور و میدان محمدیه با خط ۱ و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ که در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش خدمات رسانی با کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21882

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.