• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش ۳۰ درصدی واگن های مترو

  • کد خبر : 28345
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کاهش ۳۰ درصدی واگن های مترو
هاشمی با یادآوری اینکه سابقا ضریب موجودیت واگن ۱.۱ در کیلومتر بود و با افزایش ۸۰ کیلومتر به خطوط مترو واگنی تهیه نشده است، گفت: ضریب واگن به ۰.۸ دهم رسیده و ۳۰ درصد کاهش واگن داشته‌ایم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان صحن علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ سالهاست در وزارت راه و شهرداری تهران مطرح است و امروز این طرح در شورا به تصویب رسید و بسیاری از مشکلات و بلاتکلیفی‌های این منطقه برطرف خواهد شد. گفت: بلیت الکترونیک برای حمل و نقل عمومی که یک لایحه قدیمی است و در سال ۹۲-۹۳ به تصویب رسیده نیز برای بار دیگر مورد بحث قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در خصوص تخفیف‌های این بلیت‌ها به اقشار مختلف و آسیب پذیر بحث شد و درباره تأمین این تخفیف‌ها و درصدهای آن در جلسه امروز بحث شد و اعضای شورا با تغییراتی که در لایحه شهرداری مطرح و تصویب شد.

 

رئیس شورای شهر درخصوص تخفیف صد درصدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ابراز داشت: درگذشته این افراد ۵۰ درصد تخفیف می‌گرفتند و به پیشنهاد اعضا قرار شد ۹۰ درصد شود و در نتیجه به صورت کامل رایگان شد. و به این ترتیب با تفاهم نامه‌ای که با بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد شهید با شهرداری تهران امضا می‌شود و هزینه‌های آن را دستگاه مربوطه پرداخت می‌شود، این کارت‌ها برای افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود، این تخفیف‌ها سقف دارد.

 

نیمی از کارگران واگن سازی بیکار می‌شوند

وی درخصوص تعطیلی کارخانه واگن سازی تهران نیز توضیح داد: بحث تعطیلی مطرح نیست، این کارخانه مسئولیتی برای نگه داری از واگن‌های موجود که تقریباً ۲ هزار واگن است، دارد و از ۵۰۰ نفر نیرو نصف آنها به نگه داری این واگن‌ها می‌پردازند.

 

هاشمی گفت: برخی از قطارها بیش از یک و نیم کیلومتر فعالیت کردند و نیازمند بازسازی هستند و بخشی که به تولید مشغول بوده است تقریباً ۱۵ سال از آن می‌گذرد. سالیانه ۱۰۰ واگن در اختیار شرکت واگن سازی قرار گرفته بود. این قرار داد آخرین قرار داد بود با شهرداری بوده و ۱۱ واگن قطار آخر هم تحویل شد و در نتیجه این کارخانه قرارداد فعالی با شرکت بهره برداری مترو و شهرداری ندارد.

 

وی تاکید کرد: شهرداری نباید منتظر قراردادهای بزرگ شود، چون قرارداد ۶۳۰ واگنی با رقم یک میلیاردی برآورد شده و ۲۱۰ واگن مطرح است که شهردار گفته ۱۰۵ واگن آن برای ما فوریت دارد، من می گویم نباید منتظر بمانند و این قرار داد باید هرچه سریع‌تر بسته شود. منتظر نباشند تا تأمین اعتبار شود و تجهیزات خارجی آن بیاید، الان واگن سازی می‌تواند بدنه و دکوراسیون داخلی و برخی تجهیزات را بسازد و این فعالیت به عنوان واگن ملی در واگن سازی فعال شود، تا کم کم پول از طریق دولت و شهرداری تزریق شود. تا تعداد واگن‌های مان در مترو کم نشود و ۲۵۰ نفر دیگر هم فعال بشوند.

 

کاهش ۳۰ درصدی واگن‌های مترو

رئیس شورای شهر با یادآوری اینکه در زمانیکه خطوط ۶ و ۷ و ۳ فعال نشده بود، ضریب موجودیت واگن ۱.۱ در کیلومتر بود و با افزایش ۸۰ کیلومتر به خطوط مترو واگنی تهیه نشده است، گفت: ضریب واگن به ۰.۸ دهم رسیده و ۳۰ درصد کاهش واگن داشته‌ایم.

 

وی افزود: دولت بسیار علاقه مند است ۴ کارخانه واگن سازی و ۱۰ کارخانه اتوبوس سازی فعال شوند، گفت: باید به روش‌های مختلفی اعتبار به اینها برسد که فعال شوند.

 

هاشمی مشکل اوراق مشارکت را دو موضوع دانست، نخست اینکه به دلیل بدهکاری شهرداری به بام‌ها اکثر بانک‌ها از انتشار این اوراق طفره می‌روند، یکی از بانک‌ها قبول کرده مقداری اوراق منتشر کند و بحثی پیش آمد که سقف مجوز این بانک در این حد نیست که منتشر کند، اما بانک مرکزی اعلام کرد که این سقف افزایش یافته و نیازمند مصوبه مجمع است.

 

وی مساله وثائق را نکته بعدی عنوان کرد و گفت: شهرداری تهران پیش از این برای گرفتن وام از بانک‌ها دادن یک نامه حساب‌های خود را زیر کلید آن بانک قرار می‌داد یعنی می‌نوشت اگر اقساط را پرداخت نکنم شما می‌توانید از هر حساب من این پول را بردارید. و این نامه مورد قبول بانک‌ها قرار می‌گرفت.

 

رئیس شورای شهر از همه بانک‌ها خواهش می‌کنم دیگر به دنبال وثائق ملکی نباشند، چون همه حساب‌های شهرداری در اختیار دارند و می‌توانند پولشان را بردارند. امیدوارم چون وقت کم است این مساله به زودی حل شود.

 

وی در خصوص سرنوشت پادگان ۰۶ گفت: مذاکرات دچار مشکل است اما این طرح متوقف نشده است.

 

هاشمی در پایان درباره اختلاف شهرداری و استانداری اظهار بی اطلاعی کرد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.