• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کاهش ۳۱ درصدی جرائم در راه آهن / برقراری امنیت برای ۱۳هزار خطوط ریلی

  • کد خبر : 25639
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کاهش ۳۱ درصدی جرائم در راه آهن / برقراری امنیت برای ۱۳هزار خطوط ریلی
کرونا ویروس سفرهای ریلی را تعطیل کرده و به ندرت و در موارد ضروری سفرهای ریلی انجام می شود. با این وجود پلیس راه آهن کشور باید بر اقدامات مقابله با کرونا در ایستگاه ها، سالن ها، واگن ها، حفظ امنیت خطوط ریلی، حفظ جان نیروهای پلیس راه آهن و… نظارت داشته باشد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از رکنا، سرهنگ حشمت الله ملکی، فرمانده پلیس راه آهن کشور ضمن تبریک سال نو و اعیاد به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار کرد: امیدوارم کروناویروس هر چه زودتر از ایران و دنیا رخت بربندد و زندگی به روال عادی بازگردد. قاعدتا وظیفه پلیس راه آهن نظارت و انعکاس اقدامات به مدیران راه آهن و برخورد با اتفاقات خلاف پروتکل ستاد مبارزه با کرونا، است. از ابتدای اعلام کشف ویروس کرونا در کشور، حساسیت در مورد اقدامات راه آهن افزایش یافت چرا که حجم بسیار زیادی از قطار برای سفرهای خود استفاده می کردند.

غربالگری در خطوط ریلی قبل از تعطیلی

او با اشاره به تشکیل قرارگاهی برای نگهداری و حفظ سلامت نیروهای پلیس راه آهن، تاکید کرد: این قرارگاه به جهت حفظ سلامت و اجرای پروتکل های بهداشتی تشکیل شد. علاوه بر آن، موارد مربوط به راه آهن را پیگیری کردیم. به جهت نظارت از داخل سالن ها، ایستگاه ها و واگن های قطار بازدید می کردم و به موازات اعلام و شیوع ویروس کرونا در ایران اقدامات و تمهیدات خوبی در راه آهن انجام شده بود.

سرهنگ ملکی با اشاره به تعطیلی و به حداقل رساندن حرکت قطارها، گفت: تا زمانی که در حوزه مسافری قطارها فعال بودند، اقدامات بهداشتی به صورت جدی و مدام انجام شد و ما بر آن نظارت داشتیم. داخل قطارها، سرویس ها، کوپه ها و… به طور مستمر ضد عفونی می شد و مشکل خاص و گزارشی از لحاظ ابتلا به کرونا در مسافران نداشتیم. در همان ابتدای کار و ابتلا به کرونا، نیروهای امدادی هلال احمر و وزارت بهداشت در مبادی ایستگاه ها برای غربالگری و تب سنجی مستقر شدند. در حال حاضر هم این همکاری وجود دارد که اگر قطاری قصد حرکت داشته باشد این غربالگری ها انجام شود.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تاکید کرد:وضعیت حوزه مسافری در حمل و نقل ریلی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل نیست و به موجب ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا این حمل و نقل به حداقل رسیده است و قطارها به ندرت و در مواقع بسیار ضروری حرکت کند. البته مسافری هم برای مسافرت با قطار وجود ندارد، چرا که مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و به جهت حفظ سلامت خودشان در خانه مانده اند.

امنیت در خطوط ریلی ایران

او افزود: امسال وضعیت امنیت در خطوط ریلی نسبت به سال های گذشته تغییرات ماهوی و اساسی داشت. چرا که سال گذشته اقدامات عملیاتی ما بیشتر در حوزه مسافری بود. اما امسال به سبب کاهش مسافر، تغییراتی در اقدامات خود ایجاد کردیم.

فرمانده پلیس راه آهن با بیان این که امنیت خطوط ریلی اهمیت دارد، تاکید کرد: حتی زمانی که قطارها حرکت ندارند و ریل ها بلااستفاده هستند نیز خطوط ریلی نیاز به مراقبت جداگانه ای دارد.

سرهنگ ملکی افزود: خوشبختانه علیرغم موانع و محدودیت جدید طرح و پیش بینی های عملیاتی را در قرار گاه ابوذر تحت امر پیشگیری ناجاست در دو زمینه مقابله با کرونا و برقراری امنیت را طراحی کردیم. بیش از ۱۳ هزار خطوط ریلی در کشور داریم و علیرغم این محدودیت ها و شرایط ویژه کرونا، امنیت اماکن راه آهن، قطارها و خطوط ریلی به طور کامل حفظ شده است. با وجود متوقف بودن ایستگاه ها و خطوط راه آهن پلیس راه آهن با تلاش شبانه روزی خود، به حفظ امنیت آن پرداخته است. خطوط ریلی از پل ها، تونل ها، جنگل ها و بیابان ها می گذرد و حفظ امنیت این خطوط از طریق همکارانمان در تمام استان های ایران انجام می شود و برای اجرای این امنیت طراحی ویژه ای کرده ایم.

فرمانده پلیس راه آهن با اشاره به کشفیات پلیس در قطار، گفت: با وجود امنیتی که در راه آهن (قطارها، ایستگاه ها و سالن ها) برقرار شده امسال نسبت به سال گذشته ۳۱درصد کاهش جرائم را شاهد بودیم. شایان ذکر است در اواخر سال با توجه به وضعیت قرمز مسافران و مجرمان در راه آهن تردد نداشتند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25639

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.