• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی

  • کد خبر : 28829
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کاهش ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: به دلیل بسته بودن مرزها ناشی از شیوع ویروس کرونا ترانزیت ریلی در چهار ماه امسال ۵۰ درصد و صادرات ۴۰ درصد کاهش یافت اما در واردات و تامین کالاهای اساسی با رشد قابل توجهی مواجه بودیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به تقل از جهان صنعت، سعید رسولی درباره آخرین وضعیت ترانزیت، واردات و صادرات ریلی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای ریلی بسته شده بودند و تنها مرز آستارا باز بود و در اواخر اسفندماه نیز مرز رازی بازگشایی شد. البته اخیرا مرزهای ریلی اینچه‌برون، سرخس و میرجاوه نیز بازگشایی شدند که طی چهار الی پنج ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته بودند و این مساله تاثیر بسزایی در ترانزیت و صادرات ریلی گذاشت. وی افزود: همه تلاش‌مان را کردیم که با وجود مشکلات به وجود آمده بتوانیم در زمینه واردات، تامین کالاهای اساسی‌، حمل مستقیم از بنادر به ویژه از مرزهای آستارا و رازی رشد داشته باشیم.

براساس آخرین آمارهای موجود در چهار ماه امسال از نظر تناژ ۵۰ درصد در ترانزیت ریلی و از نظر تن کیلومتر ۴۰ درصد در صادرات ریلی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشتیم. اما در واردات ۷۳ درصد از نظر تناژ و ۸۴ درصد از نظر تن کیلومتر در همین بازه زمانی نسبت به پارسال رشد داشته‌ایم.

رسولی با اشاره به بسته بودن مرزهای بین‌المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش صادرات مازوت و کاهش واردات کانتینری به عنوان دلایل موثر بر تجارت ریلی گفت: همه تلاش دولت این بود که در زمینه کالاهای اساسی به مشکلی برنخوریم و همین مساله سبب شد تا در چهار ماه امسال در این زمینه ۴۸ درصد رشد از نظر تناژ و ۵۰ درصد رشد از نظر تن کیلومتر داشته باشیم. همچنین از نظر بارگیری و حمل مستقیم از بنادر ۱۰۵ درصد از نظر تناژ و ۹۴ درصد از نظر تن کیلومتر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم. مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده به علاوه انعقاد تفاهمنامه همکاری برای افزایش سهم ریلی بین راه‌آهن و گمرک و غیره سبب شد تا در مجموع حمل بار ریلی کشور در بازه بار داخلی و بین‌المللی سه درصد رشد از نظر تناژ و شش درصد رشد از نظر تن کیلومتر داشته باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28829

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.