• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

کاهش ۵۰ درصدی تردد مسافر در ایستگاه‌های راه آهن قم

  • کد خبر : 29822
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کاهش ۵۰ درصدی تردد مسافر در ایستگاه‌های راه آهن قم
سرپرست اداره‌کل راه آهن استان قم گفت: سال گذشته 6 هزار نفر در روز ورود و خروج مسافر را در ایستگاه‌های راه آهن استان قم داشتیم اما این آمار در 5 ماه نخست سال جاری 50 درصد کاهش یافته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، غلامحسین دباغ ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با جمعی از مدیران استان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه اداره‌کل راه آهن استان قم با ۵۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی، ۱۶ ایستگاه و بالغ بر ۹۵۰ نفر پرسنل در خدمت مردم استان قم است، اظهار کرد: مزایای صنعت ریلی نسبت به سایر صنعت‌ها بر هیچ شخصی پوشیده نیست و مردم و مسؤولان نسبت به این جایگاه آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه از وظایف اصلی نیروهای راه آهن خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت معصومه(س) است، عنوان کرد: شرکت‌های خدماتی با شیوع ویروس کرونا با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده‌‌اند اما راه آهن همچنان با رعایت پروتکل‌ها در خدمت مردم قم است.

سرپرست اداره‌کل راه آهن استان قم گفت: سال گذشته ۶ هزار نفر در روز ورود و خروج مسافر را در ایستگاه‌های راه آهن استان قم داشتیم اما این آمار در ۵ ماه نخست سال جاری ۵۰ درصد کاهش یافته است و دلیل آن کاهش تقاضاهای سفر و الزام راه آهن به رعایت پروتکل‌هاست چراکه اکنون نیمی از ظرفیت کوپه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ایستگاه راه آهن قم همانند سایر ایستگاه‌های راه آهن کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار داده می‌شود، تب‌سنجی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای نیروهای ایستگاه‌ها الزام شده است.

دباغ خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ که راه آهن قم از اداره‌کل راه آهن اراک جدا شد فعالیت‌های این مجموعه به صورت قابل توجهی افزایش یافته است؛ اداره‌کل راه‌آهن قم در حوزه انتقال بار نیز فعال است و سالانه یک میلیون و ۸۰۰ تن بار توسط راه آهن قم جا به جا می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از مسؤولان به دنبال خروج ایستگاه راه آهن از مرکز شهر قم بودند که بنده به عنوان یک کارشناس اعلام می‌دارم که این اقدام به صلاح زائران نیست چراکه زائران هنگامی که در ایستگاه محمدیه پیاده می‌شوند با نرخ‌های سنگین و به سختی به حرم مشرف می‌شوند درحالی‌که ایستگاه مرکزی شهر فاصله زیادی تا حرم مطهر ندارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29822

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.