• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کتاب “مدیریت و برنامه‌‎ریزی روابط‌عمومی تجربه‌‏محور” منتشر شد

  • کد خبر : 32975
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کتاب “مدیریت و برنامه‌‎ریزی روابط‌عمومی تجربه‌‏محور” منتشر شد
کتاب "مدیریت و برنامه‌‎ریزی روابط‌عمومی تجربه‌‏محور" (مجموعه مقالات شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌‎عمومی ایران) بکوشش حسن بشیر و مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی در 232 صفحه منتشر شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ،کتاب “مدیریت و برنامه‌‎ریزی روابط‌عمومی تجربه‌‏محور” (مجموعه مقالات شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌‎عمومی ایران) بکوشش حسن بشیر و مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی در ۲۳۲ صفحه منتشر شد.

فهرست مطالب مقالات

*نظام ارتباطی، برنامه‌ریزی و توسعه در ایران؛ ارائه یک چارچوب/ مسعود طوفان، قادر باستانی، محمدحسن داد

*مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید و همه ‏جانبه ‏نگر/ دکتر سعیدرضا عاملی

*نقش روابط‌عمومی در آشکارسازی مسائل/ دکتر عبدالله آقایی

*تحلیل محتوای سازمان بر پایه OKR (اهداف و نتایج کلیدی)/ دکتر حسن بشیر

*الگوی کاربردی مدیریت آسیب‌شناسی ارتباطات درون‌سازمانی/ دکتر احمد یحیایی ایله‎ای، مهندس بهنام صیفوری

*تحلیل محتوای نشریه پیام صادق: مطالعه موردی/ دکتر حسن بشیر

*نقش روابط‌عمومی در استقرار مسئولیت اجتماعی با تاکید بر: شرکت پالایش نفت تبریز/ شاکر خفایی

*نقش روابط‌عمومی در مستندسازی بحران/ دکتر عباس خسروانی

مقاله هشتم با عنوان «نقش روابط عمومی در مستندسازی بحران» نوشته دکتر عباس خسروانی است. در این مقاله آمده است: مانائی هر فعالیتی در گرو ثبت و مستندسازی آن است و هر فعالیت ثبت شده‌ای می‎ تواند بخشی از تاریخ یک سازمان، اعم از خدماتی یا تولیدی را برای بهره ‏مندی آیندگان محفوظ نگاه دارد.

فعالیت و عملکرد سازمان ‎ها در مواقع بحران و حادثه یکی از این موارد است. بررسی بحران‎ های گذشته در کشور نشان می ‎دهد که هر بار بحرانی رخ می ‎دهد، هزینه ‎های مالی و اقتصادی بیشتری نسبت به گذشته به بار می ‎آورد که صرف بازسازی و باآوری زیرساخت ‎ها، شریان‌ها و جبران کلیه خسارت‎ ها می‌شود. وجود چنین نارسایی، بیشتر از اینکه ضعف عملکرد مهندسی و مدیریتی و تکنولوژی را آشکار سازد، نبود دانش مدیریت سانحه به دلیل فقدان یک نظام مستندسازی را یادآور می‌شود. در عملیات امداد و نجات و مدیریت بحران، مستندسازی می‎ تواند دانش، مهارت، تجربه و قدرت نقش آفرینی سازمان‎ های درگیر و نیروهای آنان را نشان داده و تحلیل و تفسیر و بازخوانی عملیات می‎ تواند توان برنامه‌ریزی و قدرت هدایت و مدیریت آنان را ارتقا بخشد و در نهایت منجر به اثربخشی بیشتر آنان در عملیات بعدی شود.

به نظر می ‎رسد ما در سازمان‎ ها به جنبش همگانی مستندسازی نیاز داریم که روابط‌عمومی باید پیش‏ران این جنش باشد. بسیاری از فعالیت ‏ها تکرار کارهایی است که در گذشته انجام شده است و مقدار زیادی از بهره ‏وری اقدامات ما کاهش یافته است. باید برای این بحران یا مسئله چاره ‏ای اندیشید. لذا این مقاله به این موضوع می ‏پردازد که نقش هر یک از واحدها در این زمینه چیست و به خصوص روابط عمومی در این زمینه چگونه می‎ تواند مستندسازی بحران‎ ها بپردازد؟

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.