• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 5919
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد می‌شود

0 (0) کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد می‌شود با هدف تسهیل در صادرات محصولات پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه برای ایجاد کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شد. با هدف تسهیل در صادرات کانتینری محصولات پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد کریدور صادراتی بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه بندری امام خمینی (ره) امضا […]

0
(0)

کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ایجاد می‌شود

با هدف تسهیل در صادرات محصولات پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه برای ایجاد کریدور صادراتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امضا شد.

با هدف تسهیل در صادرات کانتینری محصولات پتروشیمی، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد کریدور صادراتی بین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و منطقه ویژه بندری امام خمینی (ره) امضا شد.

این کریدور، دو منطقه ویژه هم‌جوار پتروشیمی و بندرامام را به هم متصل و مسیری بین آنها برقرار می‌کند تا محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی مستقیم و با حداقل تشریفات گمرکی به منطقه ویژه بندرامام وارد شود.

تسریع در صادرات، افزایش کارایی سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای، کاهش تشریفات ترخیص از جمله حذف پلمب، کاهش هزینه‌ها و مهار ترافیک ناشی از تجمع کامیون‌ها در پشت در خروجی سایت ۵ منطقه ویژه از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

از آنجا که این کریدور در زمین‌های هم‌جوار راه‌آهن ایجاد و نیز فرآیند صادرات تحت قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود، این تفاهم‌نامه به‌صورت چهارجانبه، بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اداره کل گمرک بندرامام خمینی (ره) و اداره کل راه آهن جنوب امضا شد.

مطابق این تفاهم‌نامه مقرر شد برای استفاده از ظرفیت خطوط ریلی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، امکان‌سنجی لازم با همکاری اداره کل راه‌آهن جنوب، سازمان منطقه ویژه و شرکت‌های گیرنده خدمات به عمل آید.

پس از امضای این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وارد فاز عملیات اجرای این کریدور می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.