• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

کشته‌شدن 211 هزار ایرانی در تصادفات 10 سال اخیر

  • کد خبر : 290
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

0 (0) مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در ۱۰ سال گذشته بسیار بیشتر از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ترور و شهدای جنگ تحمیلی است. کشته‌شدن 211 هزار ایرانی در تصادفات 10 سال اخیر مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه حتی یک تصادف منجر به فوت در عصر کنونی زیاد […]

0
(0)

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در ۱۰ سال گذشته بسیار بیشتر از شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ترور و شهدای جنگ تحمیلی است.

کشته‌شدن 211 هزار ایرانی در تصادفات 10 سال اخیر

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه حتی یک تصادف منجر به فوت در عصر کنونی زیاد است، گفت: طبق آمار منتشر شده در طول هفت سال و 11 ماه دفاع مقدس رزمندگان ایرانی در برابر بعثی‌ها 188 هزار و پانزده رزمنده در عرصه نبرد با باطل به فیض شهادت رسیدند، حال اینکه تنها در دهه اخیر 210 هزار و ششصد ایرانی نه در میدان جنگ، بلکه در مسیر جاده‌ها جان خود را از دست داده و ده‌ها برابر همین آمار هموطن ایرانی با ایراد جراحت‌های سطحی و عمیق روانه بیمارستان‌ها شده‌اند.

آمار تصادفات جاده‌ای یک فاجعه ملی است

وی با بیان اینکه رشد تلفات ناشی از تصادفات یک فاجعه ملی است، ادامه اداد: وضعیت جولان ارابه‌های مرگ در سطح جاده‌های کشور به قدری اسفناک است که در یک نگاه کلی در طول سال‌های استقرار نظام مقدس اسلامی اگر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی را به آمار هفده هزار شهید ترور و حتی دیگر شهدای هسته‌ای و مدافع حرم اضافه کنیم، باز متاسفانه این آمار قابلیت مقایسه با از دست دادگان‌ ما در مسیر جاده‌های شهری و بین‌شهری را ندارند.

تلفات جاده‌ای از غصه‌های همیشگی رهبر انقلاب است

جولایی اظهار کرد: برای اصلاح وضعیت جاده‌ها و آمار مربوط به تلفات ناشی از آن فرمایشات رهبری باید معیار مسئولین ذی‌ربط قرار گیرد. معظم‌له در موضع حکیمانه خود به صراحت بیان می‌کنند که «من به کشته شدن یک نفر هم راضی نیستم». این که «هرچند آمار تلفات تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است اما آمار تصادفات همچنان بالاست» عین صحبت‌های صریح رهبر معظم انقلاب است که در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی مطرح گردید. جالب است در این زمینه امام خامنه‌ای از کشته‌های سفرها با عنوان «یکی از غصه‌های همیشگی» خودشان یاد می‌کنند.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=290

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.