• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

کشف ۷۱۹ تن اموال مسروقه توسط پلیس راه‌آهن

  • کد خبر : 25326
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
کشف ۷۱۹ تن اموال مسروقه توسط پلیس راه‌آهن
فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: امسال یک هزار و ۴۶ نفر در رابطه با سرقت آلات و ادوات ریلی کشور دستگیر و میزان ۷۱۹ تن اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از ۹۳ میلیارد ریال کشف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس؛  سرهنگ حشمت اله ملکی در تشریح اقدامات یک ساله پلیس راه آهن کشور با اشاره به اهمیت بالای جابه جایی ایمن در کشور، افزود: امروزه جابه جایی ایمن مسافر و کالا از اهمیت بالایی برخوردار است در این میان استفاده از سیستم ریلی به دلیل بالا بودن ضریب امنیت و مقرون به صرفه بودن و آسایش نسبی حائز اهمیت ویژه ای است لذا و لزوم توجه به رفع مشکلات و زیرساخت ها به منظور افزایش امنیت کالا و مسافران، امری ضروری به حساب می آید.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از رده های مهم کشور پلیس راه آهن نیز به عنوان یکی از با سابقه ترین واحدهای پلیس(با قدمت ۸۰ ساله) در کشور، به عنوان یک سازمان پویا و هدفمند همگام با توسعه راه آهن نقش کاربردی و بسزایی در تأمین امنیت و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی داشته است.

فرمانده پلیس راه آهن کشوربا اشاره به مأموریت های پلیس راه آهن در کشور، گفت: تأمین امنیت یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه صنعت ریلی کشور می باشد و مأموران پلیس راه آهن به عنوان ضابط خاص و تأثیرگذار در محدوده وظایف معین، همواره در حال حفظ و حراست از این سرمایه ملی هستند.

وی تصریح کرد: پلیس راه آهن مسئول برقراری امنیت و آرامش ۱۴ هزار کیلومتر خطوط راه آهن با گستردگی وسیع در اکثر استان های کشور و متناسب متناسب با شرایط هر منطقه است که با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه کارکنان پلیس را آهن امنیت این مجموعه عریض و طویل میسر می شود.

ملکی با تاکید بر اینکه با حضور پلیس مأموریت های خاص و رسیدگی به سایر امور تامینی در راه آهن انجام می گیرد بیان کرد: لازمه توانایی در انجام چنین مأموریت های مهم و حیاتی، برخورداری از امکانات و تجهیزات نوین و پیشرفته و ارائه آموزش های تخصصی به کارکنان است که پلیس راه آهن در این خصوص از کارنامه درخشانی برخوردار است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق گفت : در سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز  ۴۲۹ نفر دستگیر و مقادیر قابل توجهی کالا و ارز قاچاق به ارزش تقریبی بیش از ۲۷۵ میلیارد ریال کشف وضبط گردید.

ملکی افزود: با همت همکارانم در مبارزه با سوداگران مرگ در سال جاری ۲۳۰۱ متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر و بیش از ۶۰۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع سنتی و صنعتی کشف و ضبط گردید.

این مقام انتظامی  از جمله مأموریتهای دارای اهمیت پلیس راه آهن کشور را خدمت به زائران حرم رضوی، ماموریت نوروز و اربعین حسینی (ع) برشمرد و گفت: در راستای برقراری و اجرای هرچه مطلوب تر این ماموریت ها ضمن تشکیل قرارگاه ابوذر در ستاد فرماندهی پلیس راه آهن کشور، با تشکیل تیم های عملیاتی و با استفاده از ظرفیت افسران ارشد و مجرب ستادی و اعزام به استان های معین، سفری ایمن برای زائران عتبات عالیات و هموطنان عازم به سراسر کشور را مهیا شده است.

سرهنگ ملکی افزود: به منظور بهره گیری مناسب از ظرفیت ارگان ها و نهادهای برون سازمانی، تعامل گسترده ای با سرمایه های اجتماعی اعم از بسیج، حراست، مدارس، شوراها، دهیاری ها و … برای پیشگیری از وقوع هرگونه جرایم و تخلفات در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در طول سال جاری صورت گرفته است.

وی در تشریح سایر اقدامات پلیس راه آهن گفت: با توجه به گستردگی و وسعت جغرافیایی در مجاورت شهرها و روستاها در سراسر کشور ضمن انجام تعامل سازنده با شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها توسط یگان های تابعه و به منظور نظارت بر حوزه سرزمینی و رصد تحرکات بزهکاران، بالغ بر هزاران جلسه تعاملی توسط پلیس راه آهن در راستای جلب مشارکت های اجتماعی برگزار شده است.

سرهنگ ملکی افزود: پلیس راه آهن کشور همگام و همسو با دیگر سازمان ها و رده های انتظامی در کمک رسانی به هموطنان در شرایط بحرانی، در سیل اخیر سال جاری به استان های درگیر کمک های نقدی و هدایای غیر نقدی دیگر و مورد نیاز هموطنان به مناطق آسیب دیده را ارسال کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25326

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.