• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

گامی دیگر در راستای طرح TOD ایستگاه راه آهن تهران / اعزام و پذیرش ایستگاه راه آهن مشهد ۲ برابر افق طرح ایستگاه پرسرعت آنکارا است 

  • کد خبر : 22177
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷
گامی دیگر در راستای طرح TOD ایستگاه راه آهن تهران / اعزام و پذیرش ایستگاه راه آهن مشهد ۲ برابر افق طرح ایستگاه پرسرعت آنکارا است 
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مذاکرات برای ایجاد مرکز خرید در ایستگاه راه آهن تهران در راستای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن در دیدار با نمایندگان راه آهن های ۲۵ کشور جهان به تشریح و معرفی ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات ایستگاه های راه آهن ایران و همچنین ویژگی های منحصربه فرد از منظر بنا و معماری پرداخت.

وی در ابتدا به معرفی ایستگاه راه آهن تهران پرداخت و گفت: ساختار ایستگاه راه آهن تهران به گونه ای است که ابتدا بلیت ها کنترل می شود و سپس مسافران وارد سالن ترانزیت و در انتها به سکوها وارد می شوند. این مساله یکی از تفاوت های ایستگاه راه آهن تهران و با سایر ایستگاه های جهان است.

وی افزود: در ایستگاه راه آهن تهران سطح زیادی از سالن انتظار را صندلی ها اشغال کرده اند تا مسافران کمتری مجبور به ایستادن باشند.

رسولی درخصوص طرح TOD ایستگاه راه آهن تهران نیز بیان داشت:‌ مذاکرات با برندهای معتبر فروشگاهی برای ایجاد یک مرکز خرید در حد امکانات موجود و در راستای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل ایستگاه راه آهن تهران شروع شده است تا مسافران بتوانند در زمان حضور در ایستگاه مایحتاج خود را تامین کنند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به ایستگاه راه آهن اهواز، گفت: در این ایستگاه پروژه مسقف کردن محدوده های ویژه که تحت تاثیر گرمای شدید قرار دارند،‌ در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در اوایل سال جاری بعد از جاری شدن سیل در منطقه بام دژ، واگن های مسقف برای اسکان سیل زدگان به مدت ۲۰ روز در نظر گرفته شد.

وی در مورد ایستگاه اندیمشک نیز بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی شهر اندیمشک به مدت یک ساعت توسط ۵۴ هواپیمای عراقی بمباران شد که طولانی ترین بمباران تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می شود. این شهر موقعیت استراتژیک و لجستیکی دارد و راه هن مهم ترین اداره این شهر محسوب می شود. به طوری که در دوران جنگ تحمیلی حمل و نقل نیروها و ادوات نظامی برعهده راه آهن بود.

رسولی در ادامه به معرفی ایستگاه راه آهن مشهد پرداخت و گفت: ایستگاه راه آهن پرسرعت آنکارا که با روش BOT و سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیون یورو ساخته شده است، برای سال اول ۲ میلیون و برای افق طرح جا به جایی ۷ میلیون مسافر پیش بینی شده است. اما سالانه حدود ۱۵ میلیون مسافر در ایستگاه راه آهن مشهد اعزام و پذیرش می شوند.

گفتنی است: سایر ایستگاه های راه آهن کشور و ویژگی های هریک از آنها توسط مدیرعامل شرکت راه آهن به مهمانان و مدعوین تشریح شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.