• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه

  • کد خبر : 14358
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه

0 (0) عضو هیات مدیره راه آهن خبر داد : گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه عضو هیات مدیره راه آهن از گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه ملی خبر داد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی […]

0
(0)
عضو هیات مدیره راه آهن خبر داد :
گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه

عضو هیات مدیره راه آهن از گشایش سهم ۱۵ درصدی یکی از طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه ملی خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن که در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت را همراهی می کرد، با اعلام این مطلب گفت: ۲ طرح توسعه ریلی آماده و مراحل کارشناسی را طی و مجوز های قانونی خود را نیز از سازمان برنامه و بودجه اخذ کرده و بانک عامل و تامین کننده مالی این طرح ها نیز مشخص شده است که سهم ۱۵ درصدی یکی از این طرح های توسعه ریلی در صندوق توسعه ملی پذیرفته شده و گواهی مسدودی آن برای بانک مرکزی صادر شده است.
وی با بیان اینکه اگر همانگونه که نمایندگان مجلس قول دادند این مجوز در سالهای بعد تمدید شود، می توانیم بسیاری از طرح های خود را از این محل تامین اعتبار کنیم ،افزود: در این صورت، گشایش بسیار خوبی در انجام طرح های توسعه حمل و نقل ریلی اتفاق می افتد .
 بازدید سرزده نمایندگان از سکوهای قطاروی همچنین در مورد بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون عمران از ایستگاه راه آهن تهران گفت: این بازدید پیرو جلسات متعدد برگزار شده بین کمیسیون عمران و راه آهن در بررسی مسائل و مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی و مسائل مهم پیش روی حمل و نقل ریلی انجام شد. 
رسولی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی همواره کمک های زیادی به توسعه حمل و نقل ریلی داشته و با نظر مثبت به توسعه راه آهن در کشور نگاه می کند ، افزود: در این بازدید اعضای کمیسیون عمران به طور کامل در جریان اقدامات انجام شده توسط راه آهن برای سفرهای نوروزی قرار گرفتند و از پروژه های در دست اجرای راه آهن برای خدمات رسانی بیشتر به مردم، از جمله تونل ارتباطی ایستگاه راه آهن به ایستگاه مترو بازدید کردند. 
عضو هیات مدیره راه آهن با اشاره به اینکه همچنین نمایندگان در این بازدید در جریان تسهیلات و اقدامات راه آهن برای ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران در ایستگاه راه آهن تهران قرار گرفتند ، اضافه کرد: نمایندگان در این بازدید به شکل سرزده از قطارهای در حال اعزام در سکو بازدید و درجریان وضعیت قطارها قرار گرفته و ضمن ابراز خشنودی از نحوه ارائه خدمت به مردم توسط راه آهن، از دست اندرکاران و کارکنان راه آهن قدردانی کردند.
وی با یادآوری بازدید اعضای کمیسیون عمران از کارخانجات اساسی لکوموتیو و واگن در محدوده ایستگاه ، گفت: در این بازدید نمایندگان در جریان مراحل تعمیر و بازسازی لکوموتیوها و واگن ها قرار گرفتتند . 
رسولی با یادآوری اینکه یکی از مسائل مهم سال گذشته راه آهن، اجرای دستورالعمل ایمنی سیر واگن های بالای ۳۰ سال بود، افزود : بر اساس این دستور العمل تعداد زیادی از واگن های با عمر بالای ۳۰ سال که تعمیرات اساسی آنها انجام نشده بود می بایست از سیر خارج می شدند که قطعاً در شرایط موجود ، این اقدام می توانست سهم جابجایی مسافر در شبکه ریلی را کاهش دهد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد . 
وی اضافه کرد : با اقداماتی که انجام گرفت و دستور رئیس جمهور، مقرر شد تسهیلاتی برای شرکت های مالک واگن ایجاد شود که بتوانند واگن ها را بازسازی و سطح ایمنی و کیفت واگن ها را ارتقا دهند و با رعایت مقررات مربوطه و حصول اطمینان از ایمنی و کیفیت جابجایی مسافر توسط این قطارها صورت پذیرد.
عضو هیات مدیره راه آهن یادآور شد: بر این اساس مقرر شد مساعدت هایی هم در بودجه ۹۸ و هم در ظرفیت های دیگر قانونی به راه آهن و دیگر شرکت های حمل و نقل ریلی اختصاص داده شود تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنعت حمل و نقل ریلی در کشور با توجه به مزایای بسیار زیاد آن باشیم. 
از سوی دیگر، رسولی در خصوص تامین سهم ۱۵ درصدی راه آهن از صندوق توسعه ملی گفت: یکی از مشکلات همیشگی ما در گذشته برای استفاده از ظرفیت ها و منابع مالی خارجی این بود که بر اساس قانون در استفاده از تسهیلات خارجی بایستی ۱۵ درصد سهم خود را تعیین می کردیم که در پروژه های ریلی چون عدد کل منابع مورد نیاز بسیار بزرگ است بنابراین سهم ۱۵ درصدی آن نیز، عدد قابل توجهی است. 
وی با بیان اینکه این عدد در ظرف بودجه های سنواتی راه آهن امکان تامین نداشت و عملاً در استفاده از تسهیلات خارجی محروم می شدیم، افزود: با توجه به تدبیری که در بودجه اندیشیده شد و نظر مثبت مقام معظم رهبری در بودجه ۹۷ مبنی بر تامین سرمایه ۱۵ درصدی سهم دولت با استفاده صندوق توسعه ملی در طرح های ریلی ، بارقه امیدی برای توسعه طرح های ریلی ایجاد شد که امیدواریم راه آهن در سال جاری از این ظرفیت استفاده کرده و در اولین قرارداد تامین مالی خرید ۱۵ دستگاه جرثقیل سنگین ریلی، صورت خواهد گرفت

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14358

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.