• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

یادواره سمبل فداکاری راه‌آهن پس از انقلاب برگزار می‌شود

  • کد خبر : 3710
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
یادواره سمبل فداکاری راه‌آهن پس از انقلاب برگزار می‌شود

0 (0) به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری‌ها در راه‌آهن با عنوان «روایت یک ایثار» در اندیمشک برگزار می‌شود. در همین ارتباط مرتضی طیبی، مدیر مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری راه‌آهن پس از […]

0
(0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری‌ها در راه‌آهن با عنوان «روایت یک ایثار» در اندیمشک برگزار می‌شود.

در همین ارتباط مرتضی طیبی، مدیر مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری راه‌آهن پس از انقلاب در اندیمشک برگزار می‌شود.

وی به برخی از اهداف یادواره شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری راه‌آهن پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: موظف هستیم در حد توان الگو‌ها و نمادهای ارزشمند معنوی و ملی را به نسل جوان منتقل کنیم که یکی از این ارزش‌ها ایثار، از خود گذشتگی، عبور از خود و جانبازی است که در تمام ملت‌ها و آیین‌ها مقدس و ارزشمند است.

مدیر مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک بیان کرد: این که یک انسان برای نجات دیگران جان خود را به‌خطر می‌‌اندازد، فداکاری می‌کند و دست به کاری می‌زند که دیگران را از خطر دور می‌کند، فارغ از جنسیت، مذهب و آیین‌ها یک کار ارزشمند و مقدس است.

طیبی گفت: یکی از این افراد که به‌تحقیق می‌توان وی را ریزعلی خواجوی پس از انقلاب اسلامی نامید، شهید محمد اسماعیلی سزاری سمبل فداکاری‌ها در راه‌آهن است که با رشادت خود جان ده‌ها رزمنده دوران دفاع مقدس را نجات داد.

وی عنوان کرد: شهید محمد اسماعیلی سزاری، روز 25 اسفند سال 1364 با مشاهده ریزش کوه و تخریب ریل راه‌آهن پس از بارش شدید باران درصدد اقدامات لازم برمی‌آید که ناگهان قطار حامل رزمندگان دفاع مقدس از راه می‌رسد.

مدیر مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک یادآور شد: شهید سزاری فانوس به دست برای اعلام خبر به‌سمت قطار می‌رود تا از برخورد قطار با توده‌های ریزش‌کرده و سقوط قطار در دره مجاور جلوگیری کند اما قطار با وی برخورد می‌کند و پس از سقوط به دره؛ به شهادت می‌رسد اما با این ایثار و ازخودگذشتگی جان رزمندگان اسلام را حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: با هدف تجلیل این ایثار و ازخودگذشتگی مراسمی با عنوان «روایت یک ایثار» برای نخستین بار در بزرگداشت بسیجی فداکار شهید محمد اسماعیلی سزاری، صبح شنبه 26 اسفند ماه در کانون شهید مطهری اندیمشک برگزار می‌شود.

طیبی اضافه کرد: در این مراسم که به‌همت مؤسسه فرهنگی غدیر و دفتر امام جمعه اندیمشک برگزار می‌شود امیر دربندی از راویان سرافراز ارتش اسلام به روایتگری می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: شهید محمد اسماعیلی سزاری یکی از مأموران «ریزش کوه» تونل 9 و 10 قطار سراسری اندیمشک ــ دورود بود که با پذیرش خطر مرگ از یک فاجعه ملی غیر قابل جبران پیشگیری کرد و هرچند به‌شهادت روزنامه‌ها در سال 1364 آن روز به او عنوان شهید دادند و برایش در ایستگاه شهبازان عزاداری کردند اما هرگز پرونده‌ای در بنیاد شهید برای او تشکیل نشد و قصه ایثار و ازجان‌گذشتگی‌اش به‌خلاف قصه «دهقان فداکار» در هیچ کتابی نوشته نشد.

مدیر مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک بیان کرد: بعدها تیم «روایت فتح» از زندگی او فیلم 28دقیقه‌ای به‌اسم «قربانگاه اسماعیل» می‌سازد و بعد از آن حاج اسماعیل فراموش می‌شود.

طیبی تصریح کرد: هیچ کس از نگهبان فداکاری که به‌قیمت جان خود بیش از 700 سرباز وطن را در بحبوحه جنگ نجات داد، یادی نکرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3710

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.