• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۱۰کیلومتر خط ایستگاه رودشور برای مقابله با توفان شن بازسازی شد

  • کد خبر : 31728
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
۱۰کیلومتر خط ایستگاه رودشور برای مقابله با توفان شن بازسازی شد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: بازسازی حدود ۱۰ کیلومتر از خط ریلی حدفاصل ایستگاه‌های رودشور تا شورگز برای مقابله با توفان‌های شن در این منطقه انجام شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، عباسعلی ارجمندی با اشاره به استقرار ۷۰ کارگر ماسه‌روب به صورت شبانه‌روز و شیفتی در ایستگاه‌های رودشور و مزارآب برای مقابله با توفان‌های شن اظهارداشت: تخلیه ترانشه‌های بحرانی ماسه‌گیر در کیلومترهای (۱۴۴۶- ۱۴۳۹ – ۱۴۳۵ و ۱۴۶۲) ریلی، اعمال تقلیل سرعت‌ها در مواقع بحرانی برای سیر ایمن قطارهای باری و مسافری و اعزام همه روزه درزین‌های پیشرو جلوی تمامی قطارهای باری و مسافری برای پاکسازی خط توسط کارگران ماسه‌روب نیز از دیگر اقدامات است.

وی افزود: بازسازی خط به طول حدود ۱۰ کیلومتر حدفاصل ایستگاه‌های رودشور تا شورگز به علت شکستگی تراورس‌ها و زنگ‌زدگی بیش از حد فنر و پیچ‌ها، استقرار پنج دستگاه لودر در نقاط بحرانی مسیر، ۲ دستگاه حدفاصل ایستگاه‌های رودشور تا شورگز، یک دستگاه حد فاصل ایستگاه‌های رودشور تا مزارآب و ۲ دستگاه حد فاصل ایستگاه‌های مزارآب تا نمکزار از جمله اقدامات اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق برای مقابله با توفان‌های شن است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: مسیر ریلی زاهدان – شورگز به مساحت ۲۳۵ کیلومتر در منطقه راه‌آهن جنوب شرق واقع شده که حد فاصل ایستگاه‌های زاهدان تا رودشور به طول ۲۰۵ کیلومتر در این استان و حدفاصل ایستگاه‌های رودشور تا شورگز به طول حدود ۳۰ کیلومتر در استان کرمان واقع شده است.

به گزارش ایرنا سوم و چهارم بهمن امسال ۲ قطار مسافربری زاهدان- کرمان در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت بر اثر توفان شن از ریل خارج شدند که خوشبختانه این حوادث تلفات جانی نداشته است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31728

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.