• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

۱۰ میلیون مسافر در چهار ماهه اول سال از طریق حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند

  • کد خبر : 18953
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
۱۰ میلیون مسافر در چهار ماهه اول سال از طریق حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند
سعید رسولی از جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: عملکرد حمل و نقل مسافر ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.
0
(0)

مدیرعامل راه آهن خبرداد: ۱۰ میلیون مسافر در چهار ماهه اول سال از طریق حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند

سعید رسولی از جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: عملکرد حمل و نقل مسافر ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی سعید رسولی در آیین راه اندازی قطار مسافری تهران- آنکارا که لحظاتی پیش در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش راه‌آهن ارتقای سطح خدمتگذاری به صورت کمی و کیفی است و در راه‌آهن قرار گذاشته‌شد تا از کلمه متأسفانه استفاده نشود. 

وی افزود: همچنین مقرر شده هرکدام از مدیران و مسوولان راه‌آهن در سطح مسوولیت و محدودیت کاری خود یک خبر خوش در ماه تولید کنند. اگرچه شأن و منزلت مردم ایران بسیار بالاتر از آن است که فقط دوازده خبر خوش در سال تولید کنند. 

معاون وزیر را‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت ماهانه بیش از یک خبر خوش تولید شده است که یکی از آنها راه‌اندازی قطار تهران – آنکار و تهران – وان بوده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه بیان داشت: توافقات بسیار خوبی با کشورهای همسایه در رابطه با افزایش تعداد قطارهای باری در حوزه‌های واردات و صادرات صورت گرفته که البته مورد تأکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام بوده است.

رسولی با اشاره به همکاری‌های فی مابین راه‌آهن های ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار گردشگری؛ ‌بیان داشت: همکاران راه‌آهن در معاونت مسافری، معاونت بهره‌برداری و شرکت رجا اقدامات کارشناسی را با سرعت پیش بردند و در همین راستا پروتکل شروع همکاری در زمینه قطارهای گردشگری بین راه آهن های  دو کشور تهیه شده‌است تا مردم ایران و ترکیه بتوانند از اماکن توریستی کشورهای یکدیگر بازدید کنند. 

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی از جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۴ ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد افزایش داشته است. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه به پیش‌بینی قطارهای گردشگری ویژه عیدقربان و غدیر اشاره کرد و گفت: برای این ایام قطار گردشگری برای استان لرستان، قطار گردشگری ویژه جشنواره مبل و منبت ملایر و قطار گردشگری ویژه  بازنشستگان نیروی انتظامی در مسیر گرگان- ورسک پیش‌بینی شده است. 

رسولی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه ناوگان نیز گفت: در چهارماه اول سال جاری ۱۷۲ دستگاه لکوموتیو، واگن باری و مسافری با اتکا به توان داخلی تولید و بازسازی شده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته‌ است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.