• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال انجام است

  • کد خبر : 28068
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۱۲
۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال انجام است
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست اجرا داریم که تعداد زیادی از آن‌ها به مرحله روسازی رسیده و بخشی نیز در حال مطالعه است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، خیرالله خادمی در مراسم ریل‌گذاری راه آهن «زاهدان چابهار» که با حضور وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار داشت: در کمتر زمانی در کشور بوده که چهار یا پنج محور به صورت همزمان با این طول ریل‌گذاری انجام شده باشد.

 

وی بیان کرد: ظرفیت کشور در بخش توسعه راه‌آهن همیشه حداکثر تا ۱۷۰ کیلومتر در سال بوده اما تنها مسیر ریلی چابهار – زاهدان ۶٢٨ کیلومتر است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: یکی از نیازهای کشور تغییر جابه جایی کالا از جاده‌ای به ریلی به دلیل ارزان بودن آن است.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به این امر نیازمند توسعه شبکه ریلی در کشور هستیم اما اتصال ریل‌ها به شبکه و مبادی اصلی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی بیان کرد: راه آهن چابهار – زاهدان با توجه به ویژگی که دارد این امر را می‌تواند محقق کند زیرا به عنوان یک نقطه تزریق‌کننده بار به داخل شبکه راه آهن کشور. نقطه ترانزیت به آسیای میانه و افغانستان است.

 

خادمی تصریح کرد: با توجه به اینکه خط ریلی چابهار – زاهدان به آسیای میانه و افغانستان است می‌تواند یک سرآغاز خوب برای کشور باشد.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه بتوانیم ورود بار از بندر اقیانوسی و چابهار به کل کشور را داشته باشیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود محدودیت‌های مالی که داریم اما روند اجرایی پروژه‌ها با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در بخش بزرگراهی کشور اقدامات بسیار خوبی در حال اجراست، بیان کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه با روند خوبی در حال اجراست که بیش‌از ۵۸۰ کیلومتر از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

خادمی تصریح کرد: حدود هشت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در برنامه داریم که یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن در برنامه اجرایی امسال و اوایل سال بعدی قرار دارد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28068

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.