• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی تولید ملی وارد شبکه راه آهن سراسری شدند

  • کد خبر : 19660
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی تولید ملی وارد شبکه راه آهن سراسری شدند
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ورود 213 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید ملی به شبکه سراسری راه آهن کشور به ارزش 3.6 هزار میلیارد تومان خبر داد.
0
(0)

به گزارش حبرنگار ریل نیوز سعید رسولی در مراسم بهره برداری از  ۲۱۳ دستگاه انواع واگن باری و مسافری و لکوموتیو تولید ملی که امروز با حضور وزیر راه و  شهرسازی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد ارزش ریالی این دستگاه ها را ۳۶ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  این ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی شامل ۵ دستگاه لوکوموتیو، ۱۹۳ دستگاه واگن باری و ۱۵ دستگاه واگن مسافری هستند.

وی با تاکید بر اینکه با ورود این تعداد دستگاه به شبکه سراسری ریلی کشور عمر ناوگان ریلی کاهش خواهد یافت افزود:ورود این تعداد ناوگان در ۵ ماهه امسال به شبکه ریلی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه و  شهرسازی تصریح کرد: متوسط عمر ناوگان ریلی در حال حاضر ۲۴ سال است که با ورود این ۲۱۳ دستگاه این رقم کاهش چشم گیری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به قرارداد منعقد شده از ظرفیت تبصره ۱۸، تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه واگن باری، مسافری و خودکشش توسط کارخانجات داخلی تولید و در چرخه حمل‌ونقل قرار خواهد گرفت.

رسولی با یادآوری اینکه در زمینه تأمین مالی ناوگان نیز سبد منابع متنوعی فراهم شده که از جمله آن می‌توان به تبصره ۱۸ اشاره کرد افزود:از این ظرفیت در سال ۹۸ نیز استفاده خواهد شد تا ناوگان موجود توسعه یابد.

مدیر عامل راه اهن جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ رفع موانع تولید؛ قرارداد ۲۲ پروژه قطعی شده و با استفاده از همین ماده قانونی ۳۷۹۱ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به ناوگان اضافه می‌شود و ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌داران عودت داده خواهد شد.

وی ادامه داد:با اجازه ای که مقام معظم رهبری برای برداشت ۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی داده است پیش بینی شده تا با اجرای دو پروژه دیگر ۳۷ واگن مسافری، ۳۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۵ واگن باری به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19660

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.