• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 23387
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل بهره‌برداری شد
۲۴۳دستگاه انواع ناوگان ریلی، باری، مسافری و لکوموتیو با حضور وزیر راه و شهرسازی، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از پرشین خودرو، سعید رسولی، در مراسم «بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان در شبکه ریلی کشور» اظهار داشت: امروز این تعداد دستگاه شامل انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لکوموتیو به شبکه ریلی اضافه می‌شود؛ این در حالی است که در شهریور امسال نیز، ۲۱۳ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو به شبکه ریلی افزوده شد که در مجموع، ۴۵۶ دستگاه از ابتدای امسال ناوگان جدید بهره‌برداری شده که نسبت به سال گذشته، رشد ۹۵ درصدی داشته است که همه این تعداد ناوگان صد درصد تولید داخل هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر منابع داخلی، شرکت‌های ریلی برای تأمین این ناوگان، از سه بسته حمایتی شامل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بازار سرمایه و تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: روز گذشته ۱۸ میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به عنوان اولین مرحله به حساب راه‌آهن واریز شد که مدت زیادی است دو وزارت راه و شهرسازی و نفت برای اجرایی شدن این ماده قانونی، تلاش کرده بودند و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، روز گذشته اولین مرحله را واریز کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن، تبصره ۱۸ قانون بودجه در لایحه بودجه سال ۹۹ نیز تکرار شده؛ ضمن اینکه تا پایان امسال (در اسفند ماه) تعداد قابل توجه دیگری از ناوگان‌ها وارد شبکه ریلی می‌شود.

در این مراسم ۲۴۳ دستگاه ناوگان شامل ۲۲۹ دستگاه انواع واگن باری اعم از لبه کوتاه، لبه بلند، کانتینربر، چند منظوره و دو منظوره، چهار دستگاه لکوموتیو و ۱۰ دستگاه واگن مسافری شامل واگن خواب، واگن ۴۰ نفره و ریل‌باس خودکشش (ترن‌ست) با حضور وزیر راه و شهرسازی به مجموع ناوگان ریلی کشور افزوده شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23387

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.