• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۳۰ واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک ترکمنستان

  • کد خبر : 27941
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
۳۰ واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک ترکمنستان
فراهی گفت: در حال حاضر حدود 30 واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک کشور ترکمنستان هستند که در صورت اعلام آمادگی از سوی طرف مقابل، این کار انجام خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از راه دانا؛ علی فراهی ضمن اشاره به تعطیلی حدود ۳ ماه و نیم مرز بین دو کشور ایران و ترکمنستان اظهار کرد: از آن زمان تاکنون فقط ۶ واگن حامل تجهیزات الکترونیکی از مرز لطف آباد درگز به ترکمنستان ارسال شده است.

 

وی افزود: زیرساخت و داکت های ضدعفونی برای صادرات کالاها به ترکمنستان کاملا آماده است؛ در حال حاضر هم حدود ۳۰ واگن ترانزیتی در انتظار ورود به خاک این کشور هستند که در صورت اعلام آمادگی از سوی طرف مقابل، این کار انجام خواهد شد.

 

فرماندار درگز تصریح کرد: البته تاکنون دو مرتبه تاریخ هایی برای بازگشایی مرز اعلام شده اما با عنایت به شرایط کشور مقابل، به تاخیر افتاده است؛ امیدواریم با توجه به نیازی که ترکمنستان به وارد کردن کالاها دارد، این کار تا پایان ماه جاری انجام شود.

 

فراهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت مرز زمینی گفت: مرز زمینی بین دو کشور ایران و ترکمنستان که فعلا بسته است اما در صورت راه افتادن صادرات از طریق مرز ریلی، شرایط برای کشور ما بهتر خواهد شد و گمرک رونق دوباره ای خواهد گرفت.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27941

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.