• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۴۳۶ هزار نفر صندلی راه آهن در خدمت زوار اربعین/آغاز پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ۳ مهرماه

  • کد خبر : 20497
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
۴۳۶ هزار نفر صندلی راه آهن در خدمت زوار اربعین/آغاز پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از ۳ مهرماه
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ایجاد ظرفیت 436هزار نفر صندلی قطار برای جابه جایی زوار اربعین امسال خبر داد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، سعید رسولی امروز در نشست خبری که با موضوع ظرفیت‌ها و برنامه های راه آهن برای اربعین امسال در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد تصریح کرد: پیش فروش بلیت ایام اربعین(۱۵تا ۳۰مهر ماه) از ساعت ۱۰صبح روز چهارشنبه ۳ مهر به صورت اینترنتی و همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.

پیش فروش بلیط قطار ایام اربعین از ۳ مهرماه آغاز می شود

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی شده است که ۵۴قطار به صورت روزانه در مسیرهای منتهی به مرز زوار را جا به جا کنند گفت: در ۱۵ روز ایام پیک اربعین در مجموع ۸۵۸ رام قطار با ظرفیت ۴۳۶ هزار نفر صندلی برای جابه جایی زوار اربعین پیش بینی شده است.

رسولی ادامه داد: تغداد قطارها و مسافران ریلی در بازه زمانی پیک اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل در شاخص تعداد قطار ۴۳ درصد و در شاخص ظرفیت صندلی ایجادی ۴۷ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره مسیرهای جدید ایجادی برای جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مسیرهای قم-خرمشهر، قم-کرمانشاه، تهران-همدان، اهواز-شلمچه، اصفهان-کرمانشاه برای مسافران داخلی و مسیر زاهدان_خرمشهر و زاهدان -کرمانشاه برای جابجایی زائران کشور پاکستان ایجاد شده است.

قطار اتوبوسی خرمشهر-شلمچه ۲۴ ساعته و رایگان است
وی افزود: مقرر شد قطارهایی که در این ایام به مقصد اهواز سیر می کنند به مقصد ایستگاه خرمشهر ادامه سیر دهند. همچنین قطار اتوبوسی خرمشهر-شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان برای ایام پیک سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در مسیرهای پر تردد ایام اربعین قیمت بلیت قطار مشهد-کرمانشاه چهارتخته ۱۹۵ هزار تومان و شش تخته ۱۸۵ هزار تومان است. همچنین قیمت بلیت قطار تهران-کرمانشاه چهارتخته ۹۵ هزار تومان، شش تخته ۷۰ هزار تومان و اتوبوسی ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیت قطار در ایام اربعین ثابت می ماند

رسولیبا بیان اینکه قیمت بلیت قطار اربعین افزایش نمی‌یابد و بر اساس نرخ مصوب امسال فروخته خواهد شد ادامه داد: قیمت بلیت قطار در این ایام ثابت است و دیگر مسیرهای پرتردد به طور مثال قیمت بلیت چهارتخته همدان-مشهد ۲۰۰ هزار تومان و بلیت قطار اتوبوسی تهران-همدان ۴۷ هزار تومان است و قیمت دیگر مسیرها نیز باید منطبق با نرخ های مصوب باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا تخفیفی برای سفرهای اربعین در نظر گرفتید یا خیر گفت: همواره اراده شرکت راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل ریلی بر این بوده تا رضایت مردم را جلب کند و در جریان افزایش اندک قیمت بلیت قطار در سال جاری که پس از سه سال صورت گرفت سعی کردیم تا در مسیرهای پر تردد با وجود داشتن اجازه افزایش نرخ ۲۲ درصدی، کمتر از دیگر مسیرها قیمت بلیت را افزایش دهیم

رسولی ادامه داد:این عدم افزایش بسیار خود به مسافران ریلی ایام پیک اربعین کمک خواهد کرد البته مطمئنیم با توجه به همین افزایش اندک کیفیت ارائه خدمات در صنعت ریلی ارتقا یافته و نهایتا مسافران بیشتری از این طریق از قطار استفاده خواهند کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20497

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.