• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۵ اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب

  • کد خبر : 14918
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
۵ اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب

0 (0) ۵ اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال – جنوب وزیر راه و شهرسازی اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب را تشریح کرد و گفت: راه آهن قزوین-رشت به زودی (چهارشنبه) با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی با اشاره به این‌که راه‌آهن قزوین-رشت به زودی با حضور […]

0
(0)

۵ اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال – جنوب
وزیر راه و شهرسازی اقدام دولت برای توسعه کریدور شمال-جنوب را تشریح کرد و گفت: راه آهن قزوین-رشت به زودی (چهارشنبه) با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی با اشاره به این‌که راه‌آهن قزوین-رشت به زودی با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود، اظهار کرد:‌ کریدور شمال-جنوب سه بخش دارد، یک بخش زیرساخت‌هایی است که برای عبور ظرفیت بیشتر باید فراهم شود. از گذشته از این مسیر استفاده شده و بارهای منطقه قفقاز و آسیای میانه از طریق ایران به سایر کشورها منتقل می‌شده است.

وی با اشاره به گسترش زیرساخت‌ها در کریدور شمال-جنوب افزود: احداث راه‌آهن بافق-بندرعباس-سرخس، توسعه بندر چابهار، توسعه بنادر شمالی، ایجاد خط آهن از قزوین به آستارا، احداث جاده‌ها از جمله اقداماتی است که در جمهوری اسلامی ایران برای توسعه کریدور شمال-جنوب انجام شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان است. اتصال این راه‌آهن به نقاط شمالی و همچنین راه‌آهن شرقی – غربی به مرزهای کشورهای همسایه از مهم‌ترین اقدامات در کریدور شمال-جنوب به شمار می‌رود.

اسلامی ایجاد قابلیت برای مدیریت جابه‌جایی بار را دومین اقدام اساسی برای توسعه کریدور شمال-جنوب دانست و گفت: در شرایط کنونی کشورها به صورت مستقل بارهای خود را مدیریت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ نکته سوم این است که ما باید پتانسیل لجستیک ایجاد کنیم و با ایجاد نظام لجستیک، قابلیت حمل ونقل مشترک و ایجاد شرکت‌های حمل ونقل ترکیبی بتوانیم کریدور شمال-جنوب را به معنای واقعی کلمه گسترش دهیم. لازم است که به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابلیت‌ها را برای افزایش توان لجستیک مدیریت کنیم و این مهم‌ترین برنامه پیش روی ماست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.