• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7

۵ ماه دیگر تا بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه

  • کد خبر : 33995
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۱۲
۵ ماه دیگر تا بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه

0 (0) نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی طرح راه آهن اردبیل – میانه مطلوب است و افتتاح آن در شهریور ماه امسال قطعی است. حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای راه آهن اردبیل -میانه ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش بینی […]

0
(0)

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی طرح راه آهن اردبیل – میانه مطلوب است و افتتاح آن در شهریور ماه امسال قطعی است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای راه آهن اردبیل -میانه ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش بینی شده بود که با پیگیری های بعمل آمده این رقم به ۱۲هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا به گفته مسئولان استان، از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل هم اعتبار لازم به این طرح تامین شد و عملیات ریل گذاری تاکنون به ۱۳۰ کیلومتر رسیده است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص پیگیری های انجام شده برای ادامه راه آهن اردبیل به شمال استان هم گفت: طرح اتصال این مسیر ریلی به پارس آباد مغان پیگیری شده و حتی در لایحه بودجه ردیف اعتباری برای طرح راه آهن اردبیل -پارس آباد و اتصال آن به قفقاز پیش بینی شده است تا امکان جابجایی مسافر و حدود ۴ میلیون تن بار از منطقه زرخیز مغان فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او ادامه داد: بدین ترتیب با اتمام طرح راه آهن اردبیل -میانه عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – پارس آباد شروع می شود تا ظرفیت های بالقوه مناطق مرزی استان بویژه در حوزه ترانزیت و کشاورزی فعال شده و زمینه توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور های همسایه فراهم شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل افزود: شهر بیله سوار به عنوان کانون اصلی منطقه آزاد تجاری و صنعتی انتخاب شده و با تکمیل و توسعه زیرساخت های مورد نیاز شهر های گرمی، رضی و پارس آباد مغان به منطقه آزاد اضافه خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مطالبه جدی مردم استان است افزود: اشتغال زایی، افزایش حضور سرمایه گذاران در منطقه به دلیل معافیت های گمرکی و سود بازرگانی، رفع بیکاری، توسعه صادرات، افزایش مراودات بازرگانی با کشور های همسایه، ایجاد بازار های تجاری و صنعتی مشترک با همسایگان از جمله مزایای ایجاد مناطق آزاد تجاری، صنعتی در مناطق محروم و مرزی است.

او بیان کرد: انتظار می رود با توجه به نبود تشریفات زائد ارزی و اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیند های صادرات و واردات زمینه برای جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری در استان فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در تحقق شعار سال ” مهار تورم و رشد تولید ” جدی باشند افزود: همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید برای تحقق این شعار اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد رشد تولید و مهار تورم در استان باشیم ضمن اینکه نباید از اشتغال زایی جوانان هم غافل شد.

موسوی ادامه داد: تحقق شعار سال مستلزم مشارکت همگانی است و تمامی ارگان ها، نهادها، احزاب و رسانه ها در تحقق آن سهیم هستند چرا که چاره ای جز رشد تولید و مهار تورم نداریم.

او اظهار کرد: باید نصایح و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعار سال “مهار تورم و رشد تولید”مدنظر قرار گیرد و دولت و مجلس هم مصمم به جهش و تحرک جدید در کشور با رونق تولید و کنترل تورم است تا رفاه و آسایش مردم بویژه اشتغال جوانان در کشور تامین شود.

 

منبع: تین نیوز

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33995

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.