• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۷۵۸ هزار مسافر توسط راه آهن قم جابه جا شدند

  • کد خبر : 19435
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۷۵۸ هزار مسافر توسط راه آهن قم جابه جا شدند
محسن اعتماد، مديركل راه آهن قم گفت: در چهار ماه امسال، 389 هزار و 98 مسافر از ايستگاه مركزي قم خارج و 369 هزار و يك تن نيز وارد شده اند كه در مجموع 758 هزار و 99 مسافر از طريق ريل راه آهن اين استان جابه جا شدند.
0
(0)

اعتماد، مدیر کل راه آهن قم :

۷۵۸ هزار مسافر توسط راه آهن قم جابه جا شدند

خبرگزاری ایرنا| محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن قم گفت: در چهار ماه امسال، ۳۸۹ هزار و ۹۸ مسافر از ایستگاه مرکزی قم خارج و ۳۶۹ هزار و یک تن نیز وارد شده اند که در مجموع ۷۵۸ هزار و ۹۹ مسافر از طریق ریل راه آهن این استان جابه جا شدند.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال آمار جابه جایی مسافر ۵۷۶ هزار و ۲۰۳ تن بوده که این تعداد امسال ۳۱٫۵ درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به مزیت استفاده از راه آهن نسبت به جاده، بیان کرد: درچهار ماه نخست سال گذشته حدود ۲۶۹ میلیون نفر کیلومتر مسافر از طریق ریل قم جابه جا شده که در مدت مشابه امسال با افزایش ۳۳ درصدی، به حدود ۳۵۸ میلیون نفر کیلومتر رسیده است.

وی افزود: براساس اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، اگر هر نفر کیلومتر از جاده به ریل راه آهن منتقل شود، حدود ۲۵ سی سی بنزین صرفه جویی می شود که بر این اساس، درچهارماه سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۳۰۰هزار لیتر و امسال نیز هفت میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی شده است. اعتماد گفت: در چهار نخست پارسال، ۲۷ هزار و ۱۹۰ تن کالا تخلیه شده است که در مدت مشابه امسال با افزایش ۱۹ درصدی به ۳۲ هزار و ۴۵۰ تن افزایش یافته است. به گفته وی، میزان بارگیری در سال گذشته نیز ۳ هزار و ۴۶۴ تن بوده که با افزایش ۹۶ درصدی در سال جاری به ۶ هزار و ۷۸۰ تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، هر تُن کیلومتر بار که از جاده به روی ریل منتقل شود، ۴۰ سی سی بنزین صرفه جویی خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.