• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه راه‌آهن فیروزان – کرمانشاه

  • کد خبر : 2357
  • ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه راه‌آهن فیروزان – کرمانشاه

0 (0) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی راه‌آهن فیروزان – کرمانشاه خبر داد . خیرالله خادمی با اعلام این خبر اظهار داشت : این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر با هدف اتصال این استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و از […]

0
(0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۰ درصدی راه‌آهن فیروزان – کرمانشاه خبر داد .
خیرالله خادمی با اعلام این خبر اظهار داشت : این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر با هدف اتصال این استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و از شهر‌های زاگرس و بیستون عبور می‌کند . عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۵ میلیون و ۱۴۵ کیلومترمربع خاک‌ریزی و ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری ، ۶۴ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۴۲۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و خط اصلی پروژه به طول کامل ریل‌گذاری شده است . همچنین میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده ۱۹۰ هزار عدد است .
خادمی یادآور شد : در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۳۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از ساختمان و ۷۲۲ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است .
وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ متر پل و ۳ هزار متر تونل در این پروژه ساخته شده است ، گفت : اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد .
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به عملیات اجرایی راه‌آهن همدان اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی راه‌آهن همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر باهدف اتصال استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد .
در این پروژه که از شهر‌های رباط کریم ، نوبران و فامنین عبور می‌کند تاکنون بالغ‌ بر ۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است .
معاون راه و شهرسازی افزود : عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری این پروژه تا همدان به اتمام رسیده و ساختمان ایستگاه آن در حال احداث است . در این طرح ۴ ایستگاه به مساحت ۴۰ هزار و ۱۲۴ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع از ساختمان و ۵۹۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده و همچنین برای احداث این خط ریلی ۱۶۵۰ متر پل نیز اجرا شده است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. سلام
    واقعا مردم کرمانشاه هیچ امیدی به این دولت ندارن
    تا حالا چندین باره همین سایت خودش خبر میده که چندروز دیگه افتتاح میشه و هربار یه حرف و دروغ جدید نمونه شم همین آدرس سایت خودتون فقط تبلیغات و دروغ میگن به مردم

    http://rail-news.ir/راه‌اندازی-راه‌آهن-ملایر-کرمانشاه؛-20/