• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سال ۹۶ برای راه‌آهن کردستان جذب شده است

  • کد خبر : 31043
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سال ۹۶ برای راه‌آهن کردستان جذب شده است
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای احداث و اتمام پروژه راه‌آهن همدان – سنندج از سال 96 تا کنون 900 میلیارد تومان اعتبار جذب و به پروژه تزریق شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ،محمدصدیق ثابتی بیان کرد: پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج یک خطه و به طول کلی ۴۱۸ کیلومتر است که در سال ۸۴ کار مطالعاتی آن انجام و عملیات اجرایی نیز از سال ۸۵ در ۸ قطعه آغاز شد.

وی افزود: کار توسعه و احداث قسمت مربوط به استان کردستان پس از اتصال راه‌آهن همدان و پیوستن آن به شبکه ریلی کشور در ۸۹ آغاز شد اما به کندی پیش می‌رفت تا اینکه روند عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۶ با جذب ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرعت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: از آنجایی‌که یکی از سیاست‌های کلی دولت اتصال تمامی مراکز استان‌های کشور به شبکه ریلی است، روند احداث راه‌آهن سنندج از سال ۹۲ جدی‌تر پیگیری شد و خوشبختانه طی دو سال اخیر حجم عظیمی از این پروژه به اتمام رسیده است.

ثابتی یادآور شد: در سال گذشته علی‌رغم اینکه در بودجه ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن سنندج در نظر گرفته شده بود اما ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شد و برای سال ۹۹ نیز ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه بخش بزرگی از زیرساخت‌های مربوط به شبکه ریل‌گذاری و ایستگاه‌های راه‌آهن در طول مسیر انجام شده است، از نظر اعتباری هیچ مشکلی برای تکمیل و اتمام این پروژه نداریم و امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در طول مسیر راه‌آهن همدان ـ سنندج ۷ ایستگاه، ۲۰ دهنه پل و ۲۹ تقاطع احداث شده و ۱۵۱ کیلومتر ریل‌گذاری در سه قطعه ۶۵ کیلومتری، ۵۶ کیلومتری و ۳۰ کیلومتری صورت می‌گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31043

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.