• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۹۶ درصد صادرات سیمان از مرز ریلی سرخس انجام می شود

  • کد خبر : 8481
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
۹۶ درصد صادرات سیمان از مرز ریلی سرخس انجام می شود

0 (0) ۹۶ درصد صادرات سیمان از مرز ریلی سرخس انجام می شود  مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۹۶ درصد صادرات ریلی سیمان ایران از طریق مرز ریلی سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی صورت می گیرد. به گزارش می متالز، محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه 8 مرداد در این […]

0
(0)

۹۶ درصد صادرات سیمان از مرز ریلی سرخس انجام می شود

 مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۹۶ درصد صادرات ریلی سیمان ایران از طریق مرز ریلی سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی صورت می گیرد.

به گزارش می متالز، محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه 8 مرداد در این خصوص افزود: ظرف چهار ماه نخست امسال ۹۶ هزار تن سیمان به مقصد کشورهای آسیای مرکزی بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بقیه صادرات ریلی این محصول مهم در کشور از پایانه ریلی میرجاوه استان سیستان و بلوچستان در مرز پاکستان و خطوط ریلی واقع در مرز لطف آباد به جمهوری ترکمنستان انجام می شود .

او اظهار داشت: مقصد عمده سیمان صادراتی از این پایانه ریلی ازبکستان با ۸۰ هزار تن و سهم ۸۳ درصدی است. ترکمنستان و تاجیکستان بقیه این سهم را به خود اختصاص داده اند .

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با توجه به بازار جدید فروش سیمان ایران در ازبکستان و استمرار تقاضای حمل صادرات سیمان توسط کارخانجات سیمان ایرانی به ویژه و واحدهای تولیدی خراسان رضوی و خراسان شمالی تلاشها و رایزنی زیادی با راه آهنهای آسیای مرکزی صورت گرفته تا تامین واگن و حمل سیمان صادراتی به موقع و به میزان لازم انجام شود.

ظرف چهار ماه نخست امسال ۸۲۰ هزار تن کالا از طریق مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای مرکزی مبادله شده که ۲۲ درصد آن به میزان ۱۸۲ هزار تن کالای صادراتی غیرنفتی شامل سیمان، مواد صنعتی، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی، رنگ، مواد غذایی، انواع خاک صنعتی و معدنی بوده است. این میزان صادرات ریلی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد بیشتر است. سرخس در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

از مجموع ۱۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و ۵۰۰ کیلومتر معادل ۱۲ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.