• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
10

‌قراردادهای تولید ناوگان ریلی امسال بدون بروکراسی های معمول/ نوسازی تمام ناوگان ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26602
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
‌قراردادهای تولید ناوگان ریلی امسال بدون بروکراسی های معمول/ نوسازی تمام ناوگان ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه می توان بروکراسی های چندین ماهه را به یک روز کاهش داد اظهار داشت:عقد قراردادهای تولیدی امسال به جهت تحقق جهش تولید در این وزارت‌خانه بدون بروکراسی های معمول صورت می گیرد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: در سال گذشته که سال رونق تولید بود موفق شدیم ۷۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم و امسال هم در سال جهش تولید این هدفگذاری نه بر اساس یک حرکت عادی و طبیعی ، بلکه باید با روش‌های متفاوت انجام شده و کار به سرعت پیش رود و بروکراسی اداری کاهش یابد.

وی ادامه داد: امروز تبصره ۱۸ روان شده است و برای پشتیبانی از قراردادها قابل استفاده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده باید به صورت متفاوت اقدامات را انجام دهند و ضروری است توجه کنند تا هدف ورود ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی امسال محقق شود.

اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ ما دیگر در راه‌آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و نسبت نوسازی و بازسازی باید در همه ارکان راه‌آهن انجام شود و این نهضت ادامه یابد.

اسلامی افزود: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئنه هدف دیگر ما است، ایمنی باید افزایش یابد و رسیدن قطار به مراکز بار با حداکثر ظرفیت دنبال شود.

این عضو کابینه دولت افزود:‌امیدواریم با احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و همکاری سرمایه‌گذاران در حوزه اتصال مراکز بار و کارخانجات به شبکه ریلی شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقلی باشیم.

واریز وام ٨ هزار میلیاردی بخش حمل‌ونقل در خرداد

وی گفت: شرکت‌های ریلی برای اولین‌بار در چند سال گذشته، سهم ریل از حمل غلات را تجربه و احیا کردند و امیدواریم سهم ریل از بار افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و پذیرش بار در راه‌آهن اقتصاد راه‌آهن و شرکت‌های ریلی را شکوفا می‌کند.

اسلامی درباره آخربن وضعیت تخصیص بسته هشت هزار میلیاردی به بخش حمل و نقل مسافری گفت: بسته حمایتی در فرایند ارسال به بانک قرار. دارد و از اوایل خرداد ماه به حساب شرکت هایی که هیج پرسنلی را از کار برکنار نکرده اند واریز می‌شود.

برخورد و تعلیق در انتظار ایرلاین‌هایی متخلف در حفظ فاصله اجتماعی

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مورد انجام پروازهای چین هیچ چیزی را از مردم ایران پنهان نمی‌کنیم و نکرده‌ایم و اساساً دولت بلادرنگ مسائل را با مردم درمیان می‌گذارد.

اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اظهار داشت: در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اسناد، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های تایید شده را به بخش حمل و نقل ریلی جاده‌ای و هوایی ارائه کرده‌ایم و تمام شقوق حمل و نقل عمومی ملزم هستند که این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجباری است، گفت: تمام این اصول بهداشتی نوشته و به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ شده است و هر شرکتی که از اجرای این پروتکل‌ها سر باز زند متخلف محسوب می‌شود و مجازات خواهد شد.

اسلامی درباره نحوه برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، گفت: تمام عملکرد شرکت‌ها رصد می‌شود و با هر شرکت متخلف بنا به تخلف انجام شده برخورد خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر شرکت‌ هواپیمایی نسبت به رعایت این پروتکل‌های اجتماعی اقدام نکند پروازهای آن را محدود خواهیم کرد و تعلیق در انتظار شرکت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای متخلف است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26602

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.