• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

120 كيلومتر خط قطار برقى حومه اى در دست ساخت است

  • کد خبر : 1975
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
120 كيلومتر خط قطار برقى حومه اى در دست ساخت است

0 (0) به گزارش ایران اکونومیست؛ «حبیب الله طاهرخانی» عصر سه شنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل افزود: خط قطار حومه ای کرج- هشتگرد که قرار است اوایل سال آینده به بهره برداری برسد حدود 25 کیلومتر طول دارد. طاهرخانی که مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید است، ادامه داد: […]

0
(0)

به گزارش ایران اکونومیست؛ «حبیب الله طاهرخانی» عصر سه شنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل افزود: خط قطار حومه ای کرج- هشتگرد که قرار است اوایل سال آینده به بهره برداری برسد حدود 25 کیلومتر طول دارد.

طاهرخانی که مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید است، ادامه داد: ساخت خط قطارهای حومه ای برقی بین اصفهان و بهارستان به طول 15 کیلومتر در حال ریل گذاری بوده و سه ایستگاه مسافری نیز در این مسیر آماده شده است.

وی سومین خط قطارهای حومه ای برقی را مسیر فولادشهر -اصفهان به طول 40 کیلومتر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مطالعات تکمیلی برای آغاز عملیات به پایان رسیده است.

«پروژه چهارم، برقی کردن خط قطارهای حومه ای برقی بین مشهد و گلبهار به طول 40 کیلومتر است که از طریق 186 میلیون دلار فاینانس خارجی در حال عملیاتی شدن است».

*** طرح های ریلی شهر پرند

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: بخشی از مسیر شهر پرند از خط هشت مترو تهران ریل گذاری شده است و ساخت ایستگاه پرند 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چون شهرداری تهران مسوول اجرای آن است باید توسط شهرداری تکمیل شود.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهرهای جدید پروژه دوخطه کردن مسیر تهران– پرند را با یک هزار و 350 میلیارد ریال در دست دارد و اکنون صبح ها در یک خط آن 11 رام قطار حومه ای و بعد از ظهرها نیز 11 رام قطار، مسافران را جابجا می کند.

طاهرخانی گفت: در بخش قطارهای حومه ای برقی منتظر تامین اعتبار برای اجرایی شدن مسیر ریلی تبریز به سهند هستیم و ساخت مسیر ریلی برقی تبریز- تهران و شیراز- صدرا از اولویت های ما در بودجه1397 است.

** توسعه آزادراه ها در حاشیه شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه آزادراه ها در حاشیه شهرهای جدید ترافیک را در کلانشهرهای اطراف خود کاهش می دهد.

«در این زمینه، ساخت آزادراه تبریز- سهند در اولویت است و انتظار داریم 12 تا 18 ماه آینده به بهره برداری برسد».

وی ادامه داد: ما به دنبال ساخت آزادراه غربی اصفهان با مشارکت شهرجدید مجلسی و آزادراه آبیک- چرمشهر هستیم که از کنار پرند عبور می کند.

این مسوول افزود: آزادراه مشهد- گلبهار- چناران می تواند در تسهیل تردد در این منطقه بین مشهد بسیار تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، شرکت عمران شهرهای جدید برخی طرح های ریل پایه را بازنگری کرده است تا مردم بتوانند از شبکه ریلی کشور و قطارهای حومه ای شهرها به سهولت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بیست و ششم آذرماه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اعلام کرد: بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو داریم که سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه دیگر به آن اضافه می شود.

«عباس آخوندی» گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب 50 هزار کیلومتر راه آسفالته داشتیم اما اکنون به 207 هزار کیلومتر افزایش یافته و در یک دوره 40 ساله چهار برابر شده است.

دومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی و صنایع وابسته بیست و ششم آذرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی گشایش یافت.

در این نمایشگاه 205 شرکت داخلی حضور دارند و تا بیست و هشتم آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه مندانند.

شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۱۳۷۶ بیست و ششم آذرماه را روز ملی حمل و نقل معرفی کرد.

سال 1361 در چنین روزی با بسیج عمومی کامیونداران، کالاهای یکصد کشتی که در بندرهای جنوبی کشور معطل مانده بود، به سراسر کشور انتقال یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.