• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد

  • کد خبر : 4141
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد

0 (0) به گزارش خبرگزاری موج، حسین عاشوری گفت: 122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد. وی در بازدید از تخلیه بار قطار در بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان افزود: بیشتر این کالاها به عراق حمل شده و هفته آینده اولین محموله از بارانداز راه آهن آستارا به روسیه […]

0
(0)

به گزارش خبرگزاری موج، حسین عاشوری گفت: 122 واگن تخته از طریق راه آهن آستارا به کشور وارد شد.

وی در بازدید از تخلیه بار قطار در بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان افزود: بیشتر این کالاها به عراق حمل شده و هفته آینده اولین محموله از بارانداز راه آهن آستارا به روسیه حمل و صادر خواهد شد و آستارا در آینده به واسطه این خط ریلی، یکی از مراکز مهم صادرات و واردات خواهد بود.
حسین عاشوری افزود: پنج شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در ساخت انبارهای بارانداز اعلام آمادگی کرده اند و طرح های آنها، توسط مسئولان راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان در حال بررسی است.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و سال گذشته با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت – قزوین، کریدور ریلی شمال – جنوب ایران فعال خواهد شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.