• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

طرح جامع ایستگاه قزوین، با نگاه چند منظوره بررسی می‌شود

  • کد خبر : 13372
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
طرح جامع ایستگاه قزوین، با نگاه چند منظوره بررسی می‌شود

0 (0) در سومین نشست «هم اندیشی ایستگاه» مطرح شد: طرح جامع ایستگاه قزوین، با نگاه چند منظوره بررسی می‌شود افزایش دسترسی به شهر وتوسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چند منظوره از جمله الویت‌های مدیران راه‌آهن است. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وحید علی قارداشی مدیرکل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی […]

0
(0)

در سومین نشست «هم اندیشی ایستگاه» مطرح شد:

طرح جامع ایستگاه قزوین، با نگاه چند منظوره بررسی می‌شود

افزایش دسترسی به شهر وتوسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چند منظوره از جمله الویت‌های مدیران راه‌آهن است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وحید علی قارداشی مدیرکل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی با بیان این مطلب در سومین نشست از سلسله جلسات «هم‌اندیشی ایستگاه» گفت: توسعه ایستگاه قزوین و باز آفرینی محله‌های پیرامون آن و تقویت سیستم حمل ونقل عمومی در مسیر راه‌اهن از جمله اولویت های اجرای طرح TOD ایستگاه قزوین است.
او با اشاره به اهمیت طراحی ایستگاه‌ها، برخی ویژگی‌های طرح جامع ایستگاه راه‌آهن قزوین را تشریح و افزود: این طرح با محوریت ایستگاه راه‌آهن چند منظوره تدوین‌شده و افزایش دسترس‌پذیری به شهر و توسعه شهر با محوریت ایستگاه راه‌آهن چند منظوره از جمله ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.
او تاکید کرد: در این مسیر، الگو برداری از طرح جامع ایستگاه‌های سایر کشورها می تواند به طراحی بهتر ایستگاه های مشابه در ایران منجر شود.
قارداشی با اشاره اینکه ایستگاه راه‌آهن تاماگاوا در شهر توکیو ژاپن از جمله نمونه‌های بسیار خوب در زمینه ایستگاه‌های چند منظوره است، اضافه کرد: این ایستگاه به عنوان یک نمونه موفق ایستگاه‌های چند منظوره به شمار می‌رود که علاوه بر اپراتوری خطوط ریلی، در زمینه‌هایی دیگر اقتصادی فعالیت می‌کند.
در این جلسه ایجاد هم‌افزایی بین طرح‌های جامع ایستگاه‌های راه‌آهن کشور، بررسی طرح‌های جامع ایستگاه‌های سایر کشورها و ارائه راهکارهای مفید جهت اقتصادی کردن طرح‌ها مورد برری قرار گفت و حاضران با مدل موفق ایستگاه‌های راه‌آهن دنیا در تأمین سرمایه پروژه‌های کلان‌شهری (با بهره‌گیری از افزایش ارزش زمین و نقش آن‌ها به عنوان قطب اقتصادی شهر) آشنا شدند.
گفتنی است نشست امروز (دوشنبه ۱۷ دی۹۷ ) در ساختمان مرکزی راه‌آهن و با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی، کارشناسان‌ و متخصصان راه‌آهن و همچنین بخش خصوصی برگزار شد و مقرر است تا در نشست آینده، طرح ساماندهی ایستگاه راه‌آهن مراغه و الگوی خارجی مورد مطالعه منتخب (ایستگاه راه‌آهن سورات هندوستان) مورد بررسی قرار گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.