• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

3 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 4679
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
3 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

0 (0) خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی به‌عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل‌ونقل ریلی، می‌گوید: از این تعداد، دو مرکز استان شامل همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شده‌اند و ۳ پروژه باقی‌مانده نیز در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری خواهند […]

0
(0)

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی به‌عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل‌ونقل ریلی، می‌گوید: از این تعداد، دو مرکز استان شامل همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شده‌اند و ۳ پروژه باقی‌مانده نیز در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی از عزم جدی دولت برای اتمام ۳ پروژه باقی‌مانده از مجموع ۵ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی خبر داد و گفت: در سال گذشته دو پروژه ریلی شامل راه‌آهن همدان و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود سه پروژه باقی‌مانده شامل ارومیه، رشت و خط دوم راه آهن تبریز با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.
خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته، بخش عمرانی کشور سال خاصی را سپری کرد و لحاظ مالی تحت‌فشار بود به‌ویژه اینکه بخش عمده بودجه این بخش از طریق انتشار اسناد خزانه و اوراق مشارکت تخصیص پیدا کرد درحالی‌که نیاز به نقدینگی در این حوزه بالاست.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی و برخی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از سر دلسوزی اعلام کردند که تعدادی از پروژه‌های بزرگ را در سال ۹۶ به اتمام می‌رسانند، افزود: این تعهدات بر اساس منابع مالی که در قانون پیش‌بینی شده بود، داده شد. اما واقعیت این بود که به دلیل تنگناهای مالی انجام تعهدات کار بسیار دشواری بود.
خادمی با یادآوری این‌که سازمان‌های مختلف دولتی از جمله وزارت راه و سازمان برنامه‌وبودجه همه تلاش خود را برای تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه‌ها انجام دادند، تصریح کرد: باوجود همه سختی‌ها به نظر می‌رسد سال خوبی را پشت سر گذاشتیم. حدود ۸۵ درصد درمجموع تخصیص منابع داشتیم که البته بیش از ۹۰ درصد این تخصیص از طریق اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت صورت گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای انجام بخشی از پروژه‌ها مانند تملک اراضی یا خرید مصالح منابع مالی نقدی نیاز است و در بحث تملک اراضی به دلیل عدم آشنایی مردم با سازوکار اسناد خزانه و اوراق مشارکت، استقبال کمی می‌کنند یا اصلاً حاضر به قبول آنها نیستند.
خادمی در بخش دیگری از سخنانش به ریل‌گذاری راه‌آهن ۱۱۵ کیلومتری کرمانشاه در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: خط آهن میانه-تبریز تا نیمه اول اردیبهشت به اتمام می‌رسد.
وی یکی از اولویت‌های شرکت ساخت را تأمین تجهیزات موردنیاز از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد و گفت: در حوزه تولید «تیر ورق» فقط یک کارخانه در کشور داریم؛ برای حمایت از تولید ایرانی به قیمت تأخیر در اتمام پروژه نیازهای خود را در این بخش از تولیدکننده داخلی تأمین می‌کنیم. در این راستا حدود ۵۰ میلیارد تومان تیر ورق خریداری کرده‌ایم که به مرورزمان آنها را تحویل گرفتیم و آخرین سفارش‌ها با حدود ۸ ماه تأخیر به دست ما رسید اما بازهم ترجیح دادیم به‌جای واردات این محصولات، از توان داخلی بهره ببریم.
وی همچنین از بهره‌برداری رسمی ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در سال گذشته خبر داد و افزود: آزادراه اصفهان-شیراز حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و رویه بتنی حدود ۳۰ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است ضمن اینکه در آزادراه تهران- شمال نیز کار اجرایی با سرعت مناسبی در حال پیگیری است و گرچه مجریان پیش‌بینی می‌کنند در تیرماه سال جاری کار آر به اتمام برسانند اما ما با رعایت شرط احتیاط، بهره‌برداری از این قطعه را به اواخر تابستان برآورد کرده‌ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.