• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

30 واگن تبدیل به اورژانس ریلی می‌شود

  • کد خبر : 10462
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
30 واگن تبدیل به اورژانس ریلی می‌شود

0 (0) در قالب امضای تفاهم راه‌آهن و اورژانس: 30 واگن تبدیل به اورژانس ریلی می‌شود توافقنامه همکاری میان راه‌آهن‌جمهوری‌اسلامی‌ایران و سازمان اورژانس کشور امروز (دوشنبه 16 مهر) با حضور مدیرعامل راه‌آهن و سرپرست اورژانس کشور در ساختمان مرکزی راه‌آهن امضا شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر اساس این توافقنامه درگام […]

0
(0)

توافقنامه همکاری میان راه‌آهن‌جمهوری‌اسلامی‌ایران و سازمان اورژانس کشور امروز (دوشنبه 16 مهر) با حضور مدیرعامل راه‌آهن و سرپرست اورژانس کشور در ساختمان مرکزی راه‌آهن امضا شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر اساس این توافقنامه درگام اول تبدیل 30 دستگاه سالن مسافری به 15 دستگاه سالن مسافری اورژانس ریلی و 15دستگاه بیمارستان سیار ریلی پیش‌بینی‌شده است.
سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات موردتوجه در کشور مفهوم اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید از همه امکانات کشور برای توسعه اقتصاد استفاده کنیم.
وی با تأکید بر ارتقاء خدماتی که موجب توسعه آسایش و امنیت پایدار می‌شود، افزود: راه‌آهن از مجموعه امکانات بالایی برخوردار است که علاوه بر خدمت در حوزه حمل‌ونقل می‌تواند برای انواع دیگر خدمت درکشور هم استفاده شود.
محمد زاده با تا کید بر اینکه راه‌آهن و اورژانس می‌توانند برای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم از امکانات موجود در هر دو حوزه استفاده کنند، افزود: هر دو سازمان امکانات وسیعی دارند که اگر کنار هم قرار بگیرند می‌توانند بهترین خدمت را به مردم بدهند
وی با اشاره به اینکه همکاری‌های مشابه به دیگر سازمان‌ها ازجمله وزارت ارتباطات و فن‌آوری در برنامه راه‌آهن قرار دارد، اضافه کرد: ذات این تفاهم‌نامه کنار هم قرار گرفتن امکانات هر دو سازمان برای رسیدن به اهداف هر دو سازمان و ارائه خدمات باکیفیت و استاندارد بالاتر است.
راه‌اندازی واگن اورژانس
پیر حسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور هم در این مراسم گفت: در گام اول برای راه‌اندازی اورژانس ریلی پیش‌بینی طراحی ۳۰ واگن به‌عنوان واگن اورژانس و بیمارستان سیار ریلی مدنظر قرارگرفته است
وی با قدردانی از ابتکار عمل راه‌آهن در این زمینه، افزود: روزانه بیش از ۴۵ نفر از هم‌وطنان در تصادفات رانندگی، ترافیکی جان می‌بازند و در هفته به‌اندازه تلفات سقوط یک هواپیمای مسافری، مردم کشورمان در سوانح رانندگی جان می‌بازند و این غیر از آمار مصدومان سوانح رانندگی است که خسارات اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی زیادی به بار می‌آورد.
وی اضافه کرد: خیلی از دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا حوادث رانندگی کاهش یابد.
کولیوند ادامه داد:‌ با توجه به ایمنی بیشتر خدمات ریلی، این خدمات باید روزبه‌روز توسعه یابد و ترافیک جاده‌ها، به سمت ریل سوق یابد.
وی افزود: در این زمینه می‌توان با بررسی بحران‌ها و حوادث از این خدمت برای جلوگیری از آن‌ها، استفاده کرد.
سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: زمانی که اورژانس در کنار شرکت راه‌آهن قرار گیرد امنیت ایجاد می‌شود و این به ارتقای اعتماد مردم می‌انجامد.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت راه‌آهن گفت: در این تفاهم‌نامه به دنبال موضوع سلامت و خدمات پزشکی هستیم؛ همچنین آموزش فعالان صنعت ریلی در حوزه خدمات پزشکی نیز در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌شود.
کولیوند افزود: همچنین در ایستگاه‌های راه‌آهن هم استقرار می‌یابیم تا اگر اتفاقی برای شبکه ریلی رخ داد یا حوادث غیرمترقبه‌ای پیش آمد زودتر از طریق قطار به محل حادثه برسیم.
سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: البته ۳۹ فروند اورژانس هوایی هم داریم اما جای اورژانس ریلی خالی بود.

 عکس ها : روزبه فولادی
امضا تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن و اورژانس

 امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره ارائه خدمات اورژانس در ایستگاه‌ها و ناوگان ریلی مسافری، با حضور سعید محمدزاده رئیس راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.