• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

راه آهن سنندج-همدان 55 درصد پیشرفت دارد تکمیل پروژه با 400 میلیارد اعتبار

  • کد خبر : 5022
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
راه آهن سنندج-همدان 55 درصد پیشرفت دارد تکمیل پروژه با 400 میلیارد اعتبار

0 (0) راه آهن سنندج-همدان 55 درصد پیشرفت دارد تکمیل پروژه با 400 میلیارد اعتبار معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن سنندج-همدان با ۱۵۰ کیلومتر طول قریب به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: امیدواریم در ۲ سال و نیم عملیات اجرایی این پروژه با تامین اعتبار به سرانجام برسد. به […]

0
(0)

راه آهن سنندج-همدان 55 درصد پیشرفت دارد تکمیل پروژه با 400 میلیارد اعتبار

راه‌آهن سنندج-همدان ۵۵ درصد پیشرفت دارد تکمیل پروژه با ۴۰۰ میلیارد اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راه‌آهن سنندج-همدان با ۱۵۰ کیلومتر طول قریب به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: امیدواریم در ۲ سال و نیم عملیات اجرایی این پروژه با تامین اعتبار به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیر اله خادمی امروز در جریان بازدید از قطعه دوم راه‌آهن همدان به سنندج با بیان اینکه این راه آهن برای اتصال شبکه راه‌آهن به بخشی از مناطق غربی کشور طراحی شده، گفت: پروژه‌های بزرگراهی در اولویت ریل‌گذاری هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان بابت این پروژه هزینه شده و برای بهره‌‌برداری و اتمام زیرسازی پروژه تا ایستگاه سنندج نیز بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امید است با تامین اعتبار این پروژه افتتاح و راه اندازی شود.

خادمی، روند اجرای عملیات سه قطعه از پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور ۴۰۰ نفر نیروی انسانی و فعالیت ۲۰۰ دستگاه ماشین سنگین در سه قطعه دال بر روند رو به رشد این پروژه است.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه پروژه با ۱۵۰ کیلومتر طول قریب به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: امیدواریم طی ۲ سال و نیم عملیات اجرایی این پروژه با تامین اعتبار به سرانجام برسد.

خادمی خاطرنشان کرد: برای تسریع در روند تکمیل پروژه از طریق فاینانسور چینی قراردادی را به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان به امضا رساندیم که در هموار شدن تحقق هر چه سریع تر این مهم اثرگذار خواهد بود.

وی از انجام ۳ هزار و ۴۱۰ کیلومتر ریل جدید در کشور خبر داد و گفت: بخش ریلی در قالب ۳۰ طرح اجرایی در سراسر کشور پیاده می شود.

معاون وزیر راه ادامه داد: از ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری در کشور در سال گذشته، ۵۱۰ کیلومتر ریل گذاری شد و مابقی نیز تا ۱۵ روز آتی ریل گذاری اش به اتمام می رسد.

خادمی با بیان اینکه در حال احداث ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور هستیم، گفت: سالانه به طور متوسط نزدیک به ۱۲۰۰کیلومتر از بزرگراه و راه های اصلی رو به سرانجام می رسانیم از این جهت سال گذشته ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: در این راستا ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

خادمی انجام ۱۱۷۰ کیلومتر آزاد راه در دست اجرا را یادآور شد و گفت: بر مبنای برآورد های انجام شده امسال شش آزاد راه به طول ۲۳۰ کیلومتر افتتاح خواهد شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.