• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

چین برای اثبات ادعاهایش قطار باری راهی ایران کرد

  • کد خبر : 5286
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
چین برای اثبات ادعاهایش قطار باری راهی ایران کرد

0 (0) چین برای اثبات ادعاهایش قطار باری راهی ایران کرد با اعلام خبر ورود قطار باربری از مغولستان چین تا 15 روز دیگر به تهران ، چینی‌ها به وعده‌های خود مبنی بر ادامه مناسبات تجاری با ایران به‌رغم تحولات سیاسی اخیر و خروج آمریکا از برجام عمل کردند. با اعلام خبر ورود  قطار باربری […]

0
(0)

چین برای اثبات ادعاهایش قطار باری راهی ایران کرد

با اعلام خبر ورود قطار باربری از مغولستان چین تا 15 روز دیگر به تهران ، چینی‌ها به وعده‌های خود مبنی بر ادامه مناسبات تجاری با ایران به‌رغم تحولات سیاسی اخیر و خروج آمریکا از برجام عمل کردند.

چین برای اثبات ادعاهایش قطار باری راهی ایران کرد

با اعلام خبر ورود  قطار باربری از مغولستان چین تا 15 روز دیگر به تهران ، چینی‌ها به وعده‌های خود مبنی بر ادامه مناسبات تجاری با ایران به‌رغم تحولات سیاسی اخیر و خروج آمریکا از برجام عمل کردند.

به گزارش تین‌نیوز، «گینگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته گفت: همکاری‌های چین با تهران در عرصه اقتصاد و تجارت بسیار شفاف است و هیچ معاهده بین‌المللی را نقض نمی‌کند و ادامه خواهد یافت.

سخنگوی چین تأکید کرد: کشورهای دیگر نمی‌توانند به بهانه مسائل و قوانین داخلی خود به‌صورت یک‌جانبه به کشورهای دیگر فشار آورده و خواست خود را بر آن‌ها تحمیل کنند.

به نظر می‌رسد چین به‌رغم تحولاتی که اخیراً در خصوص توافق هسته‌ای ازجمله خروج آمریکا از آن به وجود آمده است  قصد ادامه مناسبات تجاری گسترده با ایران را دارد.

با وجود برخی فشارهای آمریکا، اقدام چین در اعزام این قطار باربری به سمت ایران نشان می‌دهد که راهبردهای پکن به‌هیچ‌وجه با واشنگتن همسو نیست.

به گزارش ایرنا، قطار باربری چین که حامل یک هزار و 150 تن دانه و بذر گل آفتابگردان است از ایستگاه «بایانور» در منطقه مغولستان داخلی چین به سمت ایران حرکت کرده و تا دو هفته دیگر به تهران می‌رسد این مسیر یکی از تازه‌ترین مسیرهای انتقال کالا و تجارت بین دو کشور است.

آمارها نشان می‌دهد که ایران بیشترین صادرات خود را در میان کشورها به چین دارد و در سال 2017 میلادی میزان صادرات کشورمان به چین در مقایسه با یک سال قبل از آن 25 درصد رشد کرده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.