• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

73 درصد رشد درآمد بارگیری در محور طلایی ترانزیت (شرق) 

  • کد خبر : 10958
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
73 درصد رشد درآمد بارگیری در محور طلایی ترانزیت (شرق) 

0 (0) مدیرکل راه‌آهن شرق اعلام کرد: 73 درصد رشد درآمد بارگیری در محور طلایی ترانزیت  درپی رشد 11 درصدی بارگیری 6 ماهه در اداره کل راه‌آهن شرق نسبت به سال قبل، درآمد ترانزیتی کشور در این منطقه 73 درصد ارتقا یافت. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن ماسوری مدیرکل راه‌آهن شرق […]

0
(0)

مدیرکل راه‌آهن شرق اعلام کرد:

73 درصد رشد درآمد بارگیری در محور طلایی ترانزیت 

درپی رشد 11 درصدی بارگیری 6 ماهه در اداره کل راه‌آهن شرق نسبت به سال قبل، درآمد ترانزیتی کشور در این منطقه 73 درصد ارتقا یافت.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن ماسوری مدیرکل راه‌آهن شرق (طبس) گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این اداره کل، شاهد افزایش شاخص‌های حمل بار در شش‌ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی افزود: در این مدت، به میزان 3 میلیون و 13 هزار و 780 تن بار در این اداره کل بارگیری شده است که ازجمله این بارها سنگ‌آهن، سیمان، بالاست، ذغال سنگ و کنسانتره سنگ‌آهن بوده است.

ماسوری اضافه کرد: این میزان حکایت از رشد 11 درصدی حمل بار دارد و در نتیجه آن، درآمد حاصل از بارگیری ناحیه نیز 73 درصد رشد داشته است.

او افزود: در شاخص تن کیلومتر خالص بارحمل شده نیز با 2 میلیارد و 615 میلیون و 946 هزار و 434 تن کیلومتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 35 درصدی در این مدت بوده‌ایم و تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده نیز 4 میلیارد و 402 میلیون و 485 هزار و 895 تن کیلومتر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: عمده این بارها از مبدأ معادن سنگ‌آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده و تربت‌حیدریه بارگیری و به مقاصد بندرعباس، زرین‌شهر اصفهان، جلال‌آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل شده‌اند.

افزایش درآمد صادرات

ماسوری تناژ صادرات این اداره کل را 49 هزار و 246 تن اعلام کرد و افزود: این میزان از رشد 20 درصدی حکایت می‌کند و بر این اساس درآمد صادرات نیز از رشد 113 درصدی برخوردار بوده است.

وی راه‌آهن شرق (خط آهن بافق – طبس – مشهد) را به‌عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور عنوان و خاطرنشان ساخت: معادن سنگ‌آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با دارا بودن ذخیره بیش از 2/1 میلیارد تن سنگ‌آهن از جمله بزرگ‌ترین ذخایر سنگ‌آهن ایران به شمار می‌روند و در حال حاضر سالانه 7 میلیون تن سنگ‌آهن (به فرم دانه‌بندی، کنستانتره و گندله) از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه‌های ذوب‌آهن، فولاد و بندرها جنوبی کشور جهت صادرات ارسال می‌شود که راه‌آهن حمل حدود 40 درصد آن را بر عهده دارد.

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: در افق 1400 حمل 25 میلیون تن بار از منطقه سنگان پیش‌بینی‌شده است که باید بخش عمده‌ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه، تحقق این مهم دور از دسترس نیست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.