شما اینجا هستید
زیربنایی - زیر ساخت » اتمام زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت/ تاکید بر تلاش شبانه‌روزی مهندسان و دست‌اندرکاران پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت/ تاکید بر تلاش شبانه‌روزی مهندسان و دست‌اندرکاران پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل شدن زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت، زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ریلی کشور به طور کامل به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از اتمام عملیات زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت خبر داد و گفت: با اتمام زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت به عنوان آخرین بخش از این عملیات، زیرسازی کل خط ریلی قزوین- رشت تکمیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل تیرگذاری و بتن‌ریزی پل ۵۵ خبر داد و اظهار داشت: با تکمیل زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت، تیرگذاری و بتن‌ریزی پل ۵۵ و تونل‌های ریزشی عبوری از سازند جوان منطقه، کل مسیر راه‌آهن قزوین- رشت به یکدیگر دوخته شد.

وی افزود:‌ با اقدامات صورت گرفته کل مسیر این ابر پروژه راه‌آهن کشور بدون انقطاع به ایستگاه رشت متصل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات روسازی این محور اعلام داشت: با اتمام ۳.۵ کیلومتر باقیمانده از عملیات ریل‌گذاری طی چند روز آینده، ریلگذاری کل محور نیز به اتمام می‌رسد.

خادمی اتمام عملیات این خط ریلی را مرهون تلاش شبانه‌روزی مهندسان و دست‌اندکاران این پروژه دانست و گفت:‌ اجرای راه‌آهن قزوین- رشت با حدود ۲۶ کیلومتر تونل و گالری، ۹ کیلومتر پل خاص، و ۲۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی با توان و تخصص مهندسان ایرانی برگ زرین دیگری در کارنامه وزارت راه و شهرسازی در گسترش شبکه ریلی کشور است.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز