• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

استفاده از حفاظ‌های صوتی در ایستگاه‌های قطار اسپانیا

  • کد خبر : 29098
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
استفاده از حفاظ‌های صوتی در ایستگاه‌های قطار اسپانیا
ساکنان شهر ختافه، در نزدیکی کلانشهر مادرید اسپانیا، در چند ماه گذشته شکایات مختلفی به مسئولان متروی شهری ارائه کرده بودند مبنی بر اینکه صدای ناشی از تردد قطارهای شهری باعث ایجاد مزاحمت در زندگی روزانه آن‌ها می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایمنا، نارضایتی مردم از صداهای حاصل از رفت و آمد قطار شهری در مناطق جنوبی ختافه رئیس متروی شهری را به استفاده از حفاظ‌های صوتی برای بعضی از ایستگاه‌های قطارهای شهری سوق داد تا از این طریق صدای ناشی از قطارها را به حداقل برساند. هم‌اینک پروژه ساخت این محافظ‌ها آغاز شده است و انتظار می‌رود تا چند ماه آینده به پایان برسد و ساکنان نزدیک به ایستگاه‌های مترو پس از سال‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتن، به یک سکوت آرامش‌بخش دست یابند.

پس از اینکه ساکنان شهر برای شکایت از وضعیت موجود برای سال‌های متمادی به مرکز حمل و نقل قطار شهری مراجعه کردند با استقبال گرم مقامات رسمی مواجه شدند. کارکنان بخش متروی شهری متعهد شدند در کمترین مدت زمان ممکن راه حل مناسبی بیابند و به سرعت مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

سریع‌ترین و مؤثرترین ایده‌ای که به ذهن کارکنان مرکز حمل و نقل قطار شهری رسید، نصب محافظ‌های صدا در سراسر تونل‌هایی بود که بیشترین آلودگی صوتی را ایجاد می‌کند. در حال حاضر، ایجاد حفاظ صوتی در یکی از این تونل‌ها آغاز شده است و معماران گفته‌اند که یک سمت تونل به ۳۳۶ متر و بخش مقابل آن به ۵۵ متر حفاظ ضد صوت نیاز دارد.

ختافه شهری با باشگاه‌های فوتبالی بسیار است که تردد مردم از طریق مترو برای تماشای مسابقات فوتبالی به وفور انجام می‌شود. به همین دلیل، قطارهای مترو با فاصله زمانی بسیار کم به طور مرتب در حال حرکت هستند که همین امر باعث نارضایتی بیشتر ساکنان نزدیک به ایستگاه‌های مترو شده است. مقامات رسمی ختافه امیدوارند با اقدام فوق رضایت شهروندانشان را بیش از پیش برآورده کنند و کیفیت زندگی را در مناطق شلوغ افزایش دهند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29098

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.