• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

افزایش سرعت قطار‌های باری ایران/ تخفیف 30 درصدی برای ترانزیت کالا

  • کد خبر : 2692
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
افزایش سرعت قطار‌های باری ایران/ تخفیف 30 درصدی برای ترانزیت کالا

0 (0) افزایش سرعت قطار‌های باری ایران مدیرکل بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلب رضایت مشتریان و کاهش زمان جابه‌جایی بار ترانزیتی، سرعت قطار‌های باری در کشور افزایش یافت. به گزارش «ایرنا»، غلامرضا نجفی در سمینار بررسی توسعه حمل‌ونقل ریلی در بنادر ایران در بهشهر گفت: در حال حاضر میانگین سرعت قطار […]

0
(0)

افزایش سرعت قطار‌های باری ایران

مدیرکل بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلب رضایت مشتریان و کاهش زمان جابه‌جایی بار ترانزیتی، سرعت قطار‌های باری در کشور افزایش یافت. به گزارش «ایرنا»، غلامرضا نجفی در سمینار بررسی توسعه حمل‌ونقل ریلی در بنادر ایران در بهشهر گفت: در حال حاضر میانگین سرعت قطار باری در ایران ۶۰ کیلومتر است که برای بار‌های ترانزیتی سرعت به ۹۰ کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد: با افزایش سرعت قطار باری در کشور، زمان ارسال بار از مبدا به مقصد نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت و رضایت مشتریان در این حوزه جلب می‌شود. نجفی سهم راه‌آهن از ترانزیت کالا را در حال حاضر حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در برنامه چشم‌اندازی ۱۴۰۴ سهم راه‌آهن باید به حدود ۱۰ میلیون تن برسد. وی افزود: ظرفیت موجود برای ترانزیت در کشور هم حدود ۳۰ میلیون تن است که سهم راه‌آهن باید به ۱۲ درصد برسد و تا ۳۰ درصد نیز قابل افزایش است. نجفی مجموع جابه‌جایی بار در راه‌آهن ایران را در سال گذشته حدود ۴۰ میلیون تن و برای سال جاری نیز حدود ۵۰ میلیون تن پیش‌بینی کرد.
تخفیف ۳۰ درصدی کرایه برای ترانزیت کالا

مدیرکل بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن ایران برقراری میانگین تخفیف ۳۰ درصدی را برای ترانزیت کالا از دیگر برنامه‌های راه‌آهن دانست و گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای جلب مشتری از حدود یک دهه پیش تاکنون تعرفه جابه‌جایی را افزایش نداده است. وی افزود: این برنامه همچنان در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجرایی می‌شود و در شرایط فعلی برای جلب نظر مشتریان تخفیف ۳۰ درصدی نیز برای جابه‌جایی کالا اعمال می‌شود. نجفی گفت: براساس ظرفیت‌های موجود، ایران ظرفیت ترانزیت ۱۷ درصد از بار کشور‌های جهان را دارد و این بار می‌تواند با ایجاد زیرساخت و تعامل با کشور‌ها، از ایران بگذرد.
اجرای ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید

مدیرکل بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن ایران طول شبکه ریلی کشور را در شرایط فعلی افزون بر ۱۱ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت که در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری دیگر هم در دست اجراست. وی اضافه کرد: با تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، خطوط ریلی کشور به افزون بر ۱۷ هزارکیلومتر می‌رسد و ظرفیت‌ها برای باربری افزایش چشمگیری خواهد یافت.
صدور مجوز برای ورود واگن‌های ایرانی به آسیای میانه

مدیرکل بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت که با وجود اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی به آسیای میانه، تاکنون واگن‌های ایرانی مجوز لازم را برای ورود به این کشور‌ها نداشتند که مصوبه قانونی آن از مجلس شورای اسلامی اخذ شده است. نجفی افزود: تاکنون ترانزیت کالا‌های این کشور‌ها از طریق واگن‌های باری آسیای میانه انجام می‌شد و این مجوز برای واگن‌های ایرانی نیز صادر شده است. وی اظهار کرد: با اتصال بندر امیرآباد به شبکه ریلی کشور و اسکله رورو، ظرفیت‌های موجود برای ترانزیت بار کشور‌های آسیای میانه افزایش چشمگیری خواهد یافت. وی افزود: قزاقستان حدود چهار میلیون تن گندم دارد که می‌تواند از طریق بندر امیرآباد ترانزیت کند و ظرفیت لازم نیز در این بندر برای ذخیره‌سازی و حمل وجود دارد. براساس گزارش «ایرنا»، سمینار یک‌روزه هم‌اندیشی بررسی حمل‌ونقل ریلی در بنادر ایران با حضور مدیران و کارشناسان بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی در بهشهر در حال برگزاری است.

منبع: دنیای اقتصاد

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.