شما اینجا هستید
اخبار نواحی » افزایش ۵ میلیون تنی ظرفیت حمل بار از طریق شبکه ریلی

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا‌و‌سیما، مدیرعامل شرکت راه آهن  در حاشیه نمایشگاه صنعت حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته افزود: با اتصال معدن جلال آباد و مجتمع فولاد زرند ایرانیان در استان کرمان به شبکه ریل سراسری، بیش از ۵ میلیون تن ظرفیت جدید حمل بار در شبکه ریلی ایجاد خواهد شد.

آقای سعید رسولی افزود: این دو مرکز عمده حمل بار تا پایان خرداد سال آینده با ۶۵ کیلومتر ریل گذاری به شبکه ریل سراسری می‌پیوندد.
وی افزود: معدن جلال آباد با ۴۳ و فولاد زرند با ۲۲ کیلومتر احداث ریل جدید به شبکه ریلی پیوند می‌خورد و از این پس، حمل بار این دو مرکز از طریق ریل انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بومی سازی تجهیزات ریلی گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه حمایت از تولیدات داخلی ایجاد شده است و در نمایشگاه امسال هم تجهیزاتی از تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است که پیش از این به طور کامل نیازمند واردات آن از خارج بودیم.
وی افزود: در ۸ ماه نخست امسال ۴۳۲ دستگاه انواع واگن باری و مسافری، لکوموتیو و خودکشش به شبکه ریلی کشور وارد شد که همگی در کارخانجات تولید داخل تولید شده اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹۷ درصد رشد داشته است ضمن اینکه تا پایان سال، باز هم بخش دیگری از تولیدات داخل به ناوگان ریلی کشور ملحق خواهد شد.
مدیرعامل راه آهن همچنین در خصوص کریدور ریلی جنوب خزر که ماه گذشته در آنکارا به تصویب کشور‌های قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه رسید، گفت: این کریدور با توجه به تعرفه‌های یکسان و به صرفه مصوب، به خوبی قابل رقابت با کریدور ریلی شمال خزر خواهد بود.
وی افزود: ایران امسال عضو وابسته شورای حمل و نقل کشور‌های آسیای میانه و قفقاز (CIS) شد و هم اکنون واگن‌های ایرانی در حال ثبت (رجیستر) شدن هستند و با یکپارچه سازی شبکه اتوماسیون ایران با کشور‌های آسیای میانه و قفقاز، واگن‌ها و لکوموتیو‌های ایرانی می‌توانند در این کشور‌ها تردد کنند و در این صورت، صادرات و واردات و همچنین ترانزیت به طرز چشمگیری ارتقا می‌یابد.
رسولی در خصوص حمل و نقل حومه‌ای هم گفت: امسال افزایش چشمگیری در بحث کمی و کیفی سفر‌های حومه‌ای داشتیم و قیمت بلیت هم با همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی بسیار ارزان و اقتصادی است به طوریکه بلیت قطار در مسیر اهواز – خرمشهر ۳ هزار تومان و در مسیر تهران – قم ۴ هزار تومان است و در مسیر‌های تهران – هشتگرد و پیشوا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از مسافران دریافت می‌شود.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز


Fatal error: Unsupported operand types in /home/railnews/public_html/wp-content/plugins/feedwordpress/feedwordpress.php on line 2600