• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی برای تسهیل در تردد توانخواهان

  • کد خبر : 22676
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی برای تسهیل در تردد توانخواهان
راه اهن جمهوری اسلامی ایران در راستای رسالت کمک به توانخواهان و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین اقدامات بسیاری برای تسهیل در تردد و خدمت رسانی به این قشر از جامعه در ایستگاه های راه آهن طی یک سال گذشته انجام داده است.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬ طی سال های گذشته حمایت از توانخواهان از صحبت های کلیشه ای مسئولین و کارشناسان فراتر رفته و به یک قانون خاص و لازم الاجرا برای دستگاه های دولتی بدل شده است.

در همین راستا روز گذشته نیز سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی جهت تکریم و احترام به این قشر از جامعه ضرب الاجلی دو ماهه برای تسهیل و آماده سازی هر چه بیشتر ایستگاه های راه آهن سراسر کشور به معاون مسافری این شرکت داد تا ایستگاه های راه آهن به محل دوستدار توانخواهان تبدیل شوند.

با این حال پیش از این نیز شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه های مدونی برای تسهیل در تردد توانخواهان در ایستگاه های راه آهن کشور در نظر گرفته بود که از جمله آن می توان به نصب خطوط نوری در ایستگاه مشهد (از گیت کنترل بلیت تا پای قطار) به منظور راهنمایی افراد و مسافرین ناشنوا٬ قابلیت سنسورینگ و تنظیم از راه دور سیستم گرمایش و سرمایش، شدت صوت و میزان لوکس نوری در حداقل ۴ نقطه ایستگاه​ مشهد٬ توانایی برقراری ارتباط بین تمامی مانیتورها و تابلوهای LED سکوها و سالن ایستگاه جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز مسافرین​ و راهنمایی مسافرین از گیت کنترل بلیط تا پای قطار توسط خطوط نوری اشاره کرد.

همچنین مطالعات تسهیل جابجایی مسافران  در  محورهای خراسان و آذربایجان​ در حال انجام است تا با توجه به فضا‏‏های موجود و قابلیت توسعه آن‏ها​ ارزیابی شده است.

اجرای پروژه تجهیز زیرگذرهای میان عرضی ایستگاه های منتخب محور تهران-مشهد به پله برقی و آسانسور که در ایستگاه های گرمسار، نقاب و نیشابور این طرح به اتمام رسیده و در ایستگاه های دامغان، شاهرود و سمنان در حال انجام  است.
اجرای پروژه تجهیز ساختمان خدمات مسافری تهران به رمپ متحرک، اجرای پروژه تجهیز سکوهای ۶ و ۷ ایستگاه تهران به پله برقی، رمپ و آسانسور،نصب هشت دستگاه آسانسور(ایستگاه های راه آهن یزد، بافق ،میبد و اردکان) و نصب ۱۳ دستگاه آسانسور، ۱۰ دستگاه پله برقی و ۲ دستگاه شیبراه متحرک (ایستگاه های راه آهن جنوب و زاگرس (اهواز، اراک، قم، شیراز، مراغه، میانه، مشهد، طبس، بندرعباس، زاهدان و شوش) از دیگر اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
علاوه بر آن می توان به تجهیز ایستگاه های سراسر کشور به سرویس های بهداشتی ویژه معلولین، تجهیز ایستگاه های مشهد و تبریز و گرگان به استاکر و پالت مخصوص دستگاه بالابر ویژه معلولین،تجهیز نمازخانه های سراسر کشور به صندلی نماز و خرید کانکس های نمازخانه ای مخصوص سکوهای دوم ایستگاه اشاره کرد.
اقداماتی نظیر تجهیز ایستگاه مشهد به خودرو ویژه افراد کم توان و معلول، تجهیز سالن های مسافری ایستگاه ها به صندلی چرخدار، ارائه خدمات امداد ویژه معلولین و افراد کم توان در ایستگاه های تهران، تبریز و مشهد، همسطح سازی مسیرهای تردد ویژه معلولین و افراد کم توان، نصب نرده و دستگیره های ویژه تردد معلولین در اکثر ایستگاه های کشور، راه اندازی سیستم راهنمای مجازی به دو زبان فارسی و انگلیسی ایستگاه مشهد وی‍ژه روشندلان،ارائه خدمات صندوق امانات هوشمند ویژه افراد کم توان و اتوماتیک سازی درب‏های خروج اضطراری در ایستگاه مشهد از سری اقدامات دیگر راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تکریم توانخواهان بوده است.

در ذیل تعدادی از تصاویر این اقدامات آمده است:

[metaslider id=22682]

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22676

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.