• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

امسال ۳۰۰ کیومتر ریل‌گذاری در کشور انجام می‌شود/ سوت قطار تا ۲.۵ سال آینده در سنندج

  • کد خبر : 5007
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۸:۳۹
امسال ۳۰۰ کیومتر ریل‌گذاری در کشور انجام می‌شود/ سوت قطار تا ۲.۵ سال آینده در سنندج

0 (0) معاون وزیر راه و شهرسازی: امسال ۳۰۰ کیومتر ریل‌گذاری در کشور انجام می‌شود/ بهره‌برداری از ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه امسال در حوزه حمل و نقل ریلی، ۳۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری در ۵ […]

0
(0)
امسال ۳۰۰ کیومتر ریل‌گذاری در کشور انجام می‌شود/ بهره‌برداری از ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه امسال در حوزه حمل و نقل ریلی، ۳۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری در ۵ مرکز استان است که‌ کردستان در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خیرالله خادمی بعد از ظهر امروز در بازدید از قطعه دو طرح راه‌آهن همدان ـ سنندج اظهار داشت: سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر طرح ریلی جدید در قالب ۳۰ طرح در کشور در دست اجراست.

وی با بیان اینکه پارسال ۵ مرکز استان با ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری در برنامه قرار داشت، افزود: از این میزان ۵۱۰ کیلومتر تا پایان سال بهره‌برداری شد و مابقی تا ۱۵ روز آینده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی با اشاره به قرارگیری ۵ مرکز استان‌ در برنامه‌های امسال این شرکت اظهار داشت: کردستان، اردبیل، چهارمحال بختیاری، لرستان و‌ مسیر اقلید ـ یزد این مراکز را شامل می‌شوند که کردستان در اولویت است.

بهره‌برداری از ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور

مدیر شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه به فعالیت ‌بخش جاده‌ای اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه‌ در دست اجراست که سالانه هزار تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر بهره‌برداری می‌شود.

به گفته خادمی، پارسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی تحویل شد.

وی برنامه‌ریزی امسال در حوزه بزرگراه و راه اصلی  را ۹۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این میزان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

مدیر شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هزار و ۱۷۰ کیلومتر طرح آزادراهی در کشور در دست اجراست، افزود: این میزان ۵۰ درصد کل شبکه آزادراهی کشور را شامل می‌شود.

خادمی برنامه امسال را بهره‌برداری از ۲۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: قطعه اول آزادراه شمال، خرم‌آباد، اراک، ادامه همت به کرج و کنارگذر جنوبی تهران این آزادراهها را شامل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین منابع اعتباری اهداف این بخش محقق شود.

سوت قطار تا ۲.۵ سال آینده در سنندج
وی راه‌آهن همدان سنندج را از طرح‌های اولویت‌دار اعلام کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، اتصال سنندج به شبکه ریلی است که در سه قطعه اجرا می‌شود.

خادمی با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۰۰ نیروی انسانی در این طرح فعال هستند، افزود: طول این طرح ۱۵۰ کیلومتر است که عملیات زیرسازی آن ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده، ارزش واقعی کار انجام گرفته را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این طرح ظرف دو تا ۲.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی اعتبار مورد نیاز برای زیرسازی، ریل‌گذاری و احداث ایستگاه‌های این طرح را ۴۰۰ میلیاردتومان اعلام کرد.

خادمی خبر خوبی هم داشت و آن تامین اعتبار این طرح از طریق فاینانس بود.

وی گفت: برای تکمیل این مسیر ریلی با فاینانسور چینی قراردادی به ارزش دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که به عنوان اولین طرح فاینانسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر کارفرمای این طرح نیز اظهار داشت: تاکنون در قانون بودجه، شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل متولی احداث راه‌آهن بوده که در بودجه امسال شرکت راه‌آهن به عنوان مجری ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت تلاش برای اجرایی شدن این طرح، خاتمه نخواهد یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.