• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

برگزاری جلسه ارتقاء ایمنی با حضور همسران کارکنان سیروحرکت قم

  • کد خبر : 11293
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
برگزاری جلسه ارتقاء ایمنی با حضور همسران کارکنان سیروحرکت قم

0 (0) ‍ ‍ برگزاری جلسه ارتقاء ایمنی با حضور همسران کارکنان سیروحرکت قم برای اولین بار کارگاه اموزشی «نقش خانواده در ایمنی» با رویکرد بسترسازی ایمنی سیروحرکت توسط همسران از خانه، با حضور 31 نفر از همسران همکاران بخش سیروحرکت و ناوگان روز پنج شنبه دهم آبان ماه در سالن آموزش اداره کل راه […]

0
(0)

برگزاری جلسه ارتقاء ایمنی با حضور همسران کارکنان سیروحرکت قم

برای اولین بار کارگاه اموزشی «نقش خانواده در ایمنی» با رویکرد بسترسازی ایمنی سیروحرکت توسط همسران از خانه، با حضور 31 نفر از همسران همکاران بخش سیروحرکت و ناوگان روز پنج شنبه دهم آبان ماه در سالن آموزش اداره کل راه آهن قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم در این گردهمایی، نقش خانواده در بهبود کارایی راه آهن و ارتقای ایمنی را  مورد تاکید قرار داد و افزود: خانواده، نقش مهمی در ارتقاء ایمنی با مهیا کردن شرایط روحی برای همسرانشان دارند.
وی افزود: مشاغل مرتبط با سیروحرکت، مشاغلی مهم و حساس هستند و نیاز به دقت ، هوشیاری و تمرکز بالایی دارند ودارا بودن شرایط روحی مناسب در طول مدت انجام وظیفه باعث رعایت مقررات و دستورالعملهای فنی و در نتیجه ارتقاء ایمنی می شود.
اعتماد تصریح کرد: زنان تاثیر بسزایی در ایجاد امنیت و آرامش روانی همسران خود دارند  که  اگر این مهم نادیده گرفته شود باعث بروز حوادث ناگوار می شود.
وی یکی از علل بروز سوانح را برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه با خانواده در محیط کار دانست و گفت: خانواده ها باید با شغل حساس و پر خطر همسران خود آشنا بوده و در مواقعی که در حال انجام کار می باشند تماس نگیرند تا منجر به عدم تمرکزوحواس پرتی و درنتیجه بروز حادثه نشود.
وی در پایان گفت: کار همسران شما کار بسیار مهم و حساسی است که اولین اشتباه آنان  ممکن است آخرین اشتباهشان شود. اگر اضطراب و نگرانی های خانواده به محیط کار منتقل شود قطعا باعث بی دقتی و عدم تمرکز در انجام وظیفه می شود.
در این جلسه علاوه بر مدیرکل ، سرکار خانم دکتر طلیقی روانشناس و استاد دانشگاه سخنرانی و موضوعات فوق الذکر را مورد بحث و بررسی قرار دادند سپس به سوالات مدعوین پاسخ داده شد. شایان ذکر است که این اولین گردهمایی در نوع خود بود که با حضور جمعی از همسران همکاران مشاغل حساس بخشهای سیروحرکت و ناوگان برگزار می شد، با توجه به موفقیت در برگزاری و استقبال خوب خانواده ها مقرر گردید اینگونه جلسات و کارگاهها بصورت دوره ای برگزار شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.