شما اینجا هستید
اخبار عمومی » تجلی عملکرد راه آهن در بخش مسافری / رشد ۱۳.۸ درصدی جابجایی مسافر‌

موسوی معاون مسافری راه آهن مطرح کرد:

تجلی عملکرد راه آهن در بخش مسافری / رشد ۱۳.۸ درصدی جابجایی مسافر‌

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه در ایام نوروز، بخش مسافری به ویترینی ویژه برای راه آهن مبدل می شود، گفت: خروجی کار همه همکاران صنعت ریلی، در بخش مسافری دیده می شود و مورد قضاوت مردم و دولت قرار می گیرد .

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری ایران، میرحسن موسوی در همایش روسای قطار که در سالن غدیر ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد، با اشاره به اینکه روسای قطار، سفیران و نماینده تمامی کارکنان شاغل در راه آهن محسوب می شوند، افزود: وظیفه خطیری بر دوش روسای قطار قرار دارد که عملکرد راه آهن را در اعمال و رفتار نشان می دهد و این امر توجه بیشتری را به نحوه تعامل و خدمت رسانی به مردم می طلبد.

موسوی با اشاره به سیاست های تعاملی میان راه آهن و شرکت های مسافری ریلی افزود: بر این اساس همکاری های بسیار خوبی بین این دو بخش شکل گرفته و برنامه ریزی های متفاوتی برای ارتقای کیفیت و کمیت قطارهای مسافری انجام شده است .

وی با اشاره به افزایش کمیت در بخش مسافری گفت : علیرغم خروج واگن های ۴۵ تا ۵۰ سال و بخشی از واگنهای ۳۰ ساله که کیفیت مطلوب و ایمنی برای حمل و نقل مسافری نداشتند، توانستیم با ارتقای بهره وری، تلاش همکاران و شرکت های مسافری، شاهد رشد ۱۳.۸ درصدی جابجایی مسافر باشیم و نزدیک به ۲۷ میلیون سفر ریلی را در قطارهای حومه ای و بین شهری انجام دهیم معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه بیشترین توجه هیات مدیره و شرکت های مسافری راه آهن بر ارتقای کیفیت سفرهای ریلی قرار دارد افزود: خروج ناوگان واگن های فرسوده، بدون تهویه و ایمنی، بازسازی اساسی قطارهای مسافری و خرید ناوگان جدید شهری و حومه ای از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به جلسات مداوم با شرکت ها و همکاران برای آمادگی سفرهای نوروزی، به تشریح تمهیدات مربوط به تامین قطعات و ناوگان در طول خط و مصرفی در واگن و ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی پرداخت و اضافه کرد : در پیک نوروزی علاوه بر این اقدامات، برنامه های متنوع و شاد در همه ایستگاه های راه آهن برگزار می شود.

موسوی با تاکید بر توجه خاص به ارتقای کیفیت سیر در ایام پیک نوروزی، از تشکیل ۵ هزار و ۱۷۰ قطار در ایام نوروزی خبر داد و گفت: مهمترین نکته مورد توجه روسای قطار اطلاع رسانی به مسافران به ویژه در زمان بروز مشکل است که به عنوان حقوق مسلم مسافران باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم از روسای پیشکسوت قطار، تقدیر و نقشه شبکه حمل و نقل ریلی رونمایی شد .

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز