• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ترانزیت بار از راه‌آهن آذربایجان ۷۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 29798
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
ترانزیت بار از راه‌آهن آذربایجان ۷۴ درصد افزایش یافت
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه امسال ۱۳۰ هزار و ۳۹۸ تن بار از طریق این منطقه راه آهن ترانزیت شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، شاپور ارصلانی افزود: میزان ترانزیت کالا  از طریق راه آهن منطقه آذربایجان تا این موقع از سال گذشته ۷۴ هزار و ۸۶۶ تن بود.

وی اظهار داشت: مهمترین کالاهای ترانزیت شده از راه آهن آذربایجان در این مدت شامل آهن آلات، محصولات صنعتی، مواد معدنی، مواد غذایی، کانتینر، مواد شیمیایی و صفحات چوبی است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: امسال همچنین ۱۲۸ هزار و ۳۰۵ تن کالای صادراتی از طریق راه آهن آذربایجان حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته، به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۱۳ تن کالای صادراتی از طریق این راه آهن حمل شد.

ارصلانی، مقصد کالاهای صادراتی از راه آهن آذربایجان را مرز رازی و کشور ترکیه اعلام کرد و ادامه داد: مهم ترین کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، مواد معدنی، آهن آلات، محصولات پتروشیمی و محصولات صنعتی است.

وی یادآوری کرد: در مدت سپری شده از سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۷۱ تن کالای وارده از طریق راه آهن آذربایجان نیز حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۵ درصد رشد یافته است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ هزار و ۵۹۲ تن کالای وارده از طریق خط ریلی آذربایجان جابجا شده بود، گفت: مهمترین کالاهای وارداتی حمل شده در سال جاری شامل کانتینر، مواد غذایی، آهن آلات، صفحات چوبی، مواد شیمیایی، کاغذ، لوازم برقی و محصولات دارویی است.

ارصلانی، افزود: در این مدت ۸۲۶ هزار و ۹۹۵ تن کل بار از طریق راه آهن آذربایجان حمل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته به طوری که پارسال تا این موقع ۶۲۴ هزار و ۳۷۵ تن، وزن کل بار حمل شده از طریق خط ریلی است.

وی اظهار داشت: کانتینر، آهن آلات، مواد معدنی، محصولات صنعتی و کشاورزی و مواد پتروشیمی  از مهمترین بارهای حمل شده از طریق خط ریلی در این مدت بود.

راه آهن آذربایجان با حدود ۶۰۰ کیلومتری طول و به عنوان یکی از مهم ترین و پرترددترین خطوط ریلی کشور،  از زنجان آغاز و تا ایستگاه رازی در شهرستان خوی و در مرز مشترک کشورمان با ترکیه ادامه می یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29798

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.