• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تشریح مکانیزم تشویقی راه‌آهن/ آخرین مصوبه هیات مدیره راه‌آهن درخصوص تعرفه واگن‌های حمل بار

  • کد خبر : 6430
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
تشریح مکانیزم تشویقی راه‌آهن/ آخرین مصوبه هیات مدیره راه‌آهن درخصوص تعرفه واگن‌های حمل بار

0 (0) مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تشریح مکانیزم تشویقی راه‌آهن/ آخرین مصوبه هیات مدیره راه‌آهن درخصوص تعرفه واگن‌های حمل بار   معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع فنی ناوگان در بخش‌های واگن و لکوموتیو گفت: در این خصوص برنامه‌های متعددی در دست اقدام قرار دارد که مهم ترین […]

0
(0)

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

تشریح مکانیزم تشویقی راه‌آهن/ آخرین مصوبه هیات مدیره راه‌آهن درخصوص تعرفه واگن‌های حمل بار

 

سعید محمد زادهمعاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع فنی ناوگان در بخش‌های واگن و لکوموتیو گفت: در این خصوص برنامه‌های متعددی در دست اقدام قرار دارد که مهم ترین آن استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تامین مالی در داخل و خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته اظهار داشت: در سال ۹۶ شاهد چند اتفاق مهم در حوزه ریلی کشور بودیم که به عنوان مثال می‌توان به رکورد ریل‌گذاری در کشور به طور ۱۳۰۰ کیلومتر اشاره کرد که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن به همت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و ۸۰۰ کیلومتر از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ساخته شد.

وی افزود: این رکورد بیانگر توان ریلی کشور است اما باید مبنای کار ما همزمان با افزایش امکان بهره وری باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع فنی ناوگان در بخش‌های واگن و لکوموتیو اظهار داشت: در این خصوص برنامه‌های متعددی در دست اقدام قرار دارد که مهم ترین آن استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تامین مالی در داخل و خارج از کشور است.

وی در ادامه بیان داشت: در جلسه اعضای هیات مدیره شرکت راه‌آهن در هفته قبل تصویب شد که تعرفه حمل بار واگن‌های باردار کاهش و تعرفه واگن‌های خالی افزایش پیدا کند.در جلسه اعضای هیات مدیره شرکت راه‌آهن در هفته قبل تصویب شد که تعرفه حمل بار واگن‌های باردار کاهش و تعرفه واگن‌های خالی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بارحمل شده در شبکه ریلی کشور در سال ۹۵، چهل میلیون و در سال ۹۶ به ۴۷ میلیون تن رسید، گفت: حمل بار ریلی از ۲۲ میلیارد تن – کیلومتر به ۳۰.۳ میلیارد تن – کیلومتر افزایش پیدا کرد. لذا باید طی سه سال آینده به حمل ۱۲۰ میلیون تن دست یابیم.

وی با اشاره به حمل و نقل باری در راه‌آهن خاطرنشان کرد: سیاست راه‌آهن این است که بتواند سرمایه‌گذاری در این حوزه را مورد حمایت قرار دهد و آن را تضمین کند.

وی یادآور شد: انتقال یک تن – کیلومتر بار از جاده بر روی ریل ۳۵ سی سی صرفه‌جویی سوخت به همراه دارد که همین امر توجه به توسعه حمل و نقل ریلی را مهم جلوه می‌دهد. از این رو هرچه در ریل سرمایه‌گذاری شود منفعت آن به کشور باز می‌گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مکانیزم تشویقی شرکت راه‌آهن بیان داشت: در این مکانیزم عملکرد هر شرکت در سرانه واگن نسبت به سال قبل اگر بیش از ۵۰ درصد باشد برای سه ماه بعدی به صورت پله‌کانی کاهش می‌یابد و این رقم تا ۶۰ درصد ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: موفق شده‌ایم برای اولین بار با استفاده از ماده ۶۷ قانون سرمایه‌گذاری‌های مردم را تضمین کنیم و در نظر داریم این تضمین را برای بازارهای بین‌المللی نیز فراهم کنیم.

محمدزاده در پایان ابراز داشت: امسال با تاکید بر توان داخلی در بخش‌های مختلف زیرساخت و بهره‌برداری اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.