• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

جابجایی مسافر در خطوط ریلی کشور 14 درصد افزایش یافت 

  • کد خبر : 17496
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
جابجایی مسافر در خطوط ریلی کشور 14 درصد افزایش یافت 

0 (0) موسوی، معاون مسافری راه آهن : جابجایی مسافر در خطوط ریلی کشور 14 درصد افزایش یافت  معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۸ میلیون مسافر توسط ناوگان ریلی کشور جابجا شدند که در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن […]

0
(0)

موسوی، معاون مسافری راه آهن :

جابجایی مسافر در خطوط ریلی کشور 14 درصد افزایش یافت 

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۸ میلیون مسافر توسط ناوگان ریلی کشور جابجا شدند که در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میر حسن موسوی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود : بخش مسافری شرکت راه آهن در سال جاری ارتقای کمیت و کیفیت را شعار خود قرار داده و به منظور ارتقاء ایمنی واگنهای بالای ۳۰ برای بازسازی و واگن های بالای 45 سال را ازرده خارج کرده است .

تشکیل کارگروه راهبری قطارهای مسافری 

در ادامه معاون مسافری راه آهن از تشکیل کارگروهی برای راهبری قطارهای مسافری در شرکت راه آهن خبر داد و گفت: این کارگروه با حضور مدیر کل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن و 3 نفر از کارشناسان شرکت های بخش خصوصی ریلی تشکیل می شود و جلسات آن به صورت هفتگی در خصوص مسائل مختلف راهبری قطارها برگزار می شود .

وی افزود: در این کارگروه دستور العمل های مناسبی تدوین و ابلاغ شده است که از جمله می توان به دستورالعمل های مرتبط با ارتقای کیفیت خدمات مسافری و نحوه رفتار مهمانداران با مسافران می توان اشاره کرد.

برنامه ریزی برای کاهش تاخیر مبدا تا مقصد قطارها 

معاون مسافری راه آهن در ادامه گفت: : برنامه ریزی کرده ایم که در قطارهای مسافری و در مسیر های بیش از 600 کیلومتر میزان تاخیر به کمتر از 20 دقیقه کاهش یابد که این عدد در حال حاضر 30 دقیقه است.

وی افزود: همچنین تاخیر در حرکت از مبدا در قطارهای بین شهری هم اکنون به کمتر از 25 ثانیه رسیده است و تلاش می کنیم آن را نیز به صفر برسانیم.

سال 97 سال بدون حادثه برای راه آهن 

موسوی تاکید کرد : در سال 97 هیچ حادثه ریلی نداشته ایم و حدود 3 سال است که در بخش ارتقای کیفیت قطارها قراردادی با یکی از دانشگاه های معتبر منعقد کرده ایم که به موجب آنها همه ایستگاه ها و ادارات کل، قطارها و شرکت های ریلی رصد و فرمهای نظر سنجی در باره خدمات این بخش ها به مسافران داده می شود که سال گذشته رتبه راه آهن در این شاخص ها 73 بود.

افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری به طور متوسط 22 درصد بود 

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه از سال 94 تا تیر ماه 97 هیچ افزایش قیمتی در بلیت قطارها ایجاد نشده است، گفت : در تیر ماه سال گذشته افزایش 10 درصدی بر قیمت بلیت ها اعمال شد که این قبل از نوسانات ارزی بود.

موسوی افزود : در راستای ارائه خدمات به زائران امام رضا شرکت های ریلی تقبل کردند که افزایش قیمت های بلیت در این مسیر پرتردد 22 درصد باشد .

راه اندازی تهران – وان و تهران – آنکارا و بالعکس 

موسوی همچنین از راه اندازی قطارهای تهران – وان از 4 تیر ماه امسال خبر داد و گفت : قطار تهران – آنکارا با واگن های 4 تخته و 4 ستاره نیز از 6 تیر ماه سال جاری سیر خود را در این مسیر آغاز می کند که مدت زمان این قطار 1. حدود 60 ساعت و قطار تهران- وان حدود 20 ساعت است.

پایان خبر

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.