شما اینجا هستید
اخبار عمومی » حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ رایگان شد

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از عصر ایران؛ برخی از شهرهای کوچکتر لوکزامبورگ اقدامات مشابهی را انجام داده بودند. اما لوکزامبورگ برای اولین بار در سطح ملی تمامی وسایل حمل‌و‌نقل عمومی را رایگان کرد.

پروژه حمل و نقل رایگان با عنوان “یک اقدام مهم اجتماعی” بر روی زندگی ۴۰ درصد از خانوارهای این کشور تاثیر داشته و باعث پس انداز ۱۰۰ یورویی (۱۱۰ دلاری) هر خانوار در سال می‌شود.

البته همه مسافران و کاربران وسایل حمل و نقل عمومی از این طرح آگاهی لازم نداشتند.

“دومنیک” زنی ۵۰ ساله که در ایستگاه اصلی لوکزامبورگ در انتظار قطار بود با تعجب از رایگان بودن قطارها پرسید و در باره آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

از سوی دیگر کارگران سیستم حمل‌و‌نقل از تاثیرت احتمالی این روند بر امنیت شغلی خود ابراز نگرانی کردند.

یکی از بلیط فروشان این ایستگاه که از اعلام نامش خودداری کرد در این باره گفت: ما هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی برای کارمان خواهد افتاد. او افزود: تمامی کارمندان سیستم حمل‌و‌نقل نگرانند و هیچ چیز در این باره مشخص نیست.

بخشی از این طرح برای کاهش انباشتگی در نظر گرفته شده است.

خودروهای شخصی پرمصرف‌ترین وسیله حمل و نقل در در لوکزامبورگ هستند و این خودروها در ۴۷ درصد سفرهای کاری و ۷۱ درصد رفت‌و‌آمد تفرحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۰۰ هزار نفر از مردم فرانسه، آلمان و بلژیک که در همسایگی لوکزامبورگ قرار دارند برای کار روزانه به لوکزامبورگ می‌رانند. این موضوع ساعات اوج ترافیک را به حداکثر می‌ر‌ساند.

کل جمعیت این کشور حدود ۶۱۰ هزار نفر است و کارگران مرزی نیمی از جمعیت کل شاغلان این کشور را تشکیل می‌دهد.

پایتخت لوکزامبورگ سرمایه‌گذاری خود را در سیستم حمل و نقل عمومی انجام داده اما مسافران همچنان از این وضعیت و عدم یکپارچگی این سیستم شکایت دارند.

پیش از این فروش بلیط در هر سفر ریلی حدود ۲ یورو برای هر مسافر هزینه داشت.

از چند سال پیش تا کنون قرار است شبکه ریلی این کشور به فرودگاه منطقه شمالی وصل شود.

“بلانشه وبر” مدیر جنبش اکولوژیکی لوگزامبورگ با اشاره به ایجاد پیوندهای بهتر پروژه حمل‌و‌نقل با سیستم اکولوژیکی گفت: مسایل زیست محیطی تاخیر چشم‌گیر در توسعه حمل و نقل عمومی اسجاد کرده است.

“فرانکو باوش” وزیر حمل و نقل این کشور نیز در این باره گفت: سرمایه گذاری سیستماتیک و مستمر شرط واقعی و غیرقابل انکار برای تقویت و ارتقا حمل‌ونقل عمومی است.

پیش از این فروش بلیط در هر سفر ریلی حدود ۲ یورو برای هر مسافر هزینه داشت و تنها ۸ درصد از هزینه ۵۰۰ میلیون یورویی در سیستم حمل‌ونقل را جبران می‌کرد. اینک دولت خواهان پرداخت این مبلغ از خزانه خود است.

دستگاه‌های فروش بلیط به تدریج از ایستگاه‌ها خارج می‌شوند اما دفاتر فروش بلیط برای صندلی‌های درجه یک و سفرهای بین‌المللی به قوت خود باقی خواهند ماند.

اخبار راه آهن ایران | ریل نیوز


Fatal error: Unsupported operand types in /home/railnews/public_html/wp-content/plugins/feedwordpress/feedwordpress.php on line 2600